PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Makro: Przejęcie Tradisu przez Eurocash nie wpłynie na naszą strategię rozwoju biznesu

Autor: dlahandlu.pl 12 maja 2011 09:35

Zdaniem prezesa Makro przejęcie Tradisu przez Eurocash to normalny element procesu konsolidacji polskiego rynku dystrybucyjnego. - Nie jest to ani pierwsza ani ostatnia taka transakcja na rynku. My musimy iść do przodu pamiętając, że nadal większość rynku hurtowego w handlu detalicznym należy do niezależnych hurtowników. Rynek wart 60-70 mld zł jest ciągle w rękach indywidualnych hurtowni. To wielki rynek, na którym będzie dochodziło do akwizycji - mówił Uwe Hoelzer.

Mówiąc o ewentualnym udziale sieci Makro w konsolidacji rynku hurtowego w Polsce, Uwe Hoelzer stwierdził, że akwizycje są zawsze najtrudniejszą częścią w procesie rozwoju. - Jak wynika ze statystyk 90 proc. akwizycji nie udaje się, ze względu na to, że różne podmioty mają inne kultury organizacyjne, inny sposób funkcjonowania. Ich połączenie często jest bardzo dużym wyzwaniem - tłumaczył prezes Makro. - Dlatego na ten moment postanowiliśmy się w pełni skupić na rozwoju organicznym. Nasza sprzedaż będzie rosła dzięki powstawaniu hal Makro Punkt w mniejszych miastach, konceptowi franczyzowemu Odido oraz usługom dostawczym dla sektora HoReCa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    4,43

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8099

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane