Makro reorganizuje sprzedaż, zamyka 10 Makro Punktów oraz halę w Szczawnie Zdroju

Autor: dlahandlu.pl 23 maja 2016 15:06

Makro reorganizuje sprzedaż, zamyka 10 Makro Punktów oraz halę w Szczawnie Zdroju fot. Makro

Sieć hurtowa MAKRO rozpoczęła proces reorganizacji sieci sprzedaży. - Na podstawie dogłębnej analizy potencjału rozwojowego naszych hal uznaliśmy, że w kilku lokalizacjach jest on ograniczony - powiedział Eric Poirier, prezes firmy.

- Jesteśmy również przekonani, że w tych lokalizacjach możemy zapewnić naszym klientom dużą lepszą obsługę poprzez aktywną dystrybucję - mówi Eric Poirier, prezes firmy. - W związku z tym podjęliśmy decyzję o zamknięciu naszej hali w Szczawnie Zdroju oraz 10 z 11 małych formatów „satelitów”, tzw. MAKRO Punktów (z wyjątkiem lokalizacji w Słupsku). Wszystkie te formaty odpowiadają za mniej niż 4 proc. naszego obrotu. Przeanalizowaliśmy także efektywność pozostałych hal oraz ich wyniki biznesowe w odniesieniu do potencjału lokalnych rynków. Bazując na tych analizach, będziemy także dopasowywać ich wielkość oraz strukturę organizacyjną, zmniejszając liczbę pracowników tam, gdzie jest to absolutnie konieczne. - Dzisiaj rozpoczynają się przewidywane prawem konsultacje ze związkami zawodowymi dotyczące zwolnień grupowych, podczas których omawiane będą zasady i kryteria przeprowadzenia procesu zwolnień - mówi Hanna Dereszyńska, dyrektor pionu personalnego, członek zarządu MAKRO Polska.- Zdajemy sobie sprawę, że dla pracowników dotkniętych tymi zmianami będzie to trudne doświadczenie, z tego względu dopełnimy wszelkich starań, by zostały one przeprowadzone w sposób profesjonalny, z zachowaniem standardów społecznych - podkreśla.
Makro zatrudnia ponad 5 tys. pracowników. Po konsultacjach ze związkami zawodowymi okaże się, w których halach poza zamykanymi Makro Punktami dojdzie do ograniczenia personelu i ile osób zostanie objętych zwolnieniami grupowymi.

Spółka posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Po redukcji liczba hal spadnie do 30. Jednocześnie Makro jest operatorem szyldu franczyzowego Odido, w ramach którego pod koniec 2014 roku działało 2 tys. sklepów. Makro ma ok. 6 proc. udziału w rynku sprzedaży hurtowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Warszawiak 2016-10-03 11:54:59

    Lawina ruszyła 2017r.sprzdają makro białystok ale cichooooooże hoho dla pracowników,a klienci wszystko wiedzą ciekawe?Kto następny!!!!

  • uptel 2016-08-12 11:26:02

    A widzieliście, że w JARTOM stoją wolne hale Pepsico do przejęcia? Jest ich kilka i każda w stanie takim, który pozwala rozpocząć działalność. Nie sądzicie, że coś takiego się po prostu opłaca?

  • Brokat 2016-05-30 08:07:19

    Makro zwyczajnie szykuje się do opuszczenia rynku w Polsce a dzieje się tak za sprawą wymiany zarządu z polskiego na ekspertów zza granicy w tym takich talentów z Portugalii, którzy doprowadzili do bankructwa Makro w swoim kraju. O franczyzie przez długi czas stanowił człowiek z Francji, który był/jest zupełnie oderwany od rzeczywistości polskiej. Makro to przykład firmy "od bohatera do zera" ... Byli liderem a teraz nawet wyśmiewany Selgros rozłożył ich na łopatki. Efekty zagranicznych "transferów" na przestrzeni zaledwie kilku lat.

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.