PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Mali przedsiębiorcy szansą dla dostawców terminali mPOS

Autor: pr 13 czerwca 2014 13:20

W Polsce coraz prężnej rozwija się rynek mPOS, czyli usług mobilnej akceptacji płatności. Dostawcy mobilnych systemów płatności zamiast tradycyjnych terminali oferują urządzenia typu Chip&PIN, które pozwalają przyjmować płatności za pomocą smartfona lub tabletu. W porównaniu z tradycyjnymi terminalami wyróżnia je mobilność oraz brak stałych opłat. Tego typu rozwiązania dedykowane są przede wszystkim małym przedsiębiorstwom oraz osobom prowadzącym własną działalność gospodarczą.

Terminale płatnicze mPOS to przenośne urządzenia, które akceptują płatności łączać się z dedykowaną aplikacją na smartfony lub tablety.
Dane NBP pokazują, że liczba terminali płatniczych na polskim rynku, w porównaniu z europejskimi krajami, jest wciąż bardzo mała - ok. 6,5 tys. terminali w Polsce przy prawie 18 tys. w Unii Europejskiej. Jednakże liczba transakcji per terminal jest w Polsce prawie taka sama jak w Unii. W Polsce na 1 terminal płatniczy przypada ok. 3,3 tys. transakcji, a w UE ok. 3,6 tys.
Głównym klientem dostawców tradycyjnych terminali na polskim rynku są duże firmy o dużych obrotach. Jest to szansa dla dostawców mPOS, którzy kierują swoją ofertę głownie do małych przedsiębiorstw, a także osób prowadzących własną działalność gospodarczą.
Badanie przeprowadzone przez firmę Visa pokazuje, że rozwiązania mPOS mogą odnieść sukces na polskim rynku wśród indywidualnych przedsiębiorców. Aż 36 proc. z nich zadeklarowało chęć korzystania z takich rozwiązań (dla porównania w Niemczech 18 proc., we Francji 17 proc.). Ponadto, jak wynika z badań, ponad 100 tys. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce jest zainteresowanych korzystaniem z usług akceptacji mobilnych płatności.

Terminale typu Chip&PIN, podobnie jak tradycyjne, przyjmują płatności bezgotówkowe poprzez wpisanie kwoty zakupy oraz autoryzację kodem PIN. Zasady są takie same, jednakże od tradycyjnych terminali, urządzenia mPOS wyróżnia możliwość przyjmowania płatności za pomocą smartfona lub tabletu, a także mobilność. Do jego poprawnego funkcjonowania wystarczy zasięg 3G lub WiFi i aplikacja na urządzenie mobilne.

Porównując koszty użytkowania mobilnych i tradycyjnych terminali, bardziej opłacalne dla małych firm oraz indywidualnych przedsiębiorców są rozwiązania mPOS. Dla przykładu miesięczny koszt korzystania z terminala w przypadku 20 transakcji miesięcznie (każda na kwotę 50 zł) dla właściciela terminala firmy SumUp wynosi 22,25 zł, a dla użytkownika tradycyjnego terminala - 103 zł. Ponadto, po podliczeniu wszystkich opłat, rzeczywista prowizja w pierwszym przypadku wynosi 2,25  proc., a w drugim - 11,30 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ekonsulting 2015-06-26 00:06:02

    aplikacje do terminali płatniczych:

    artmetic.pl

  • Druid22 2014-06-14 10:57:19

    Mam terminal tradycyjny w paysquare i absolutnie nie płacę 103 zł tylko 48 zł a prowizja to 0,5% więc dane w artykule są bledne.



    Polecam patsquare

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.