Manager Piotr i Paweł: Sieci realizują dwie różne strategie marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2017 10:11

Manager Piotr i Paweł: Sieci realizują dwie różne strategie marki własnej Edyta Dembińska, manager marki własnej sieci Piotr i Paweł. Fot. Żelazna Studio

Edyta Dembińska, manager marki własnej sieci Piotr i Paweł ocenia, że sieci realizują dwie główne strategie marek własnych: bezpieczeństwa i synergii. - Strategia synergii polega na tym, że nazwa marki własnej jest tożsama z nazwą sieci, jak to ma miejsce w naszym przypadku. Druga strategia – bezpieczeństwa – jest realizowana wtedy, gdy sieci tworzą marki własne pod innymi nazwami i to jest głównie widoczne w sieciach dyskontowych – mówiła Edyta Dembińska podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Jej zdaniem, pozycjonowanie produktów marki własnej tworzy się w trzech obszarach: jakości, ceny i opakowania. - Ważnym aspektem, na który zwracają uwagę nasi klienci to wysoka jakość produktu. Dbamy o to by nasz produkt był lepszej jakości niż liderów rynkowych. Kolejna sprawa dotyczy ceny. Mamy zasadę, by nasz produkt był minimum 15-20 proc. tańszy niż produkt lidera rynkowego i pilnujemy tego – mówiła.

- Trzeci obszar to kwestia opakowania. Staramy się zrobić opakowanie, które przyciągnie wzrok klienta, bo zdajemy sobie sprawę, że 70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w punkcie sprzedaży, a 60 proc. klientów kupuje produkt, bo mu się podoba. Dlatego staramy się robić takie opakowanie dla produktów Piotr i Paweł, by produkt się wyróżniał, aby nawiązać relację z klientem, komunikację poprzez grafikę - dodała.

Sieć Piotr i Paweł, w odpowiedzi na zainteresowanie konsumentów, wprowadziła do swojej oferty produkty z segmentu prozdrowotnych. Jest to marka Piotr i Paweł bio. Obecnie firma wprowadza kolejną – Piotr i Paweł plus.

- Jest to marka produktów funkcjonalnych, prozdrowotnych. Tym plusem z nazwy marki ma być to co jest plusem dla naszego zdrowia. Dlatego są to produkty bez glutenu, laktozy, konserwantów. Jest to odpowiedź na oczekiwania klienta, który szuka produktów zdrowych, z wartością dodaną – mówiła Edyta Dembińska. – Już wprowadziliśmy około 50 produktów, do końca roku pojawi się kolejnych 25 produktów z tej marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Gość 2017-11-14 13:56:24

    Porażka!! Piotr i Paweł idzie śladami Almy. Otwierają kolejne sklepy, a nie dbają o istniejące! Widać to po bramkach towarowych, brudzie w sklepach, a pieprzą o strategii

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane