Marka własna króluje w Europie – w Polsce ma już 30 proc. udział w rynku

Autor: dlahandlu.pl 23 czerwca 2017 11:47

Marka własna króluje w Europie – w Polsce ma już 30 proc. udział w rynku fot. shutterstock

Popularność marek własnych wciąż rośnie w całej Europie. Najnowsze dane Nielsena pokazują, że udział w rynku tych marek wzrósł do poziomu najwyższego w historii. Po raz pierwszy w 9 krajach europejskich (w Niemczech, Włoszech, Holandii, Belgii, Polsce, Austrii, Szwecji, Norwegii i Danii) udział marek własnych przekroczył poziom 30 proc.

Natomiast Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych (PLMA) podaje, że marki własne mają 30 lub więcej proc. udział w rynku w 15 z 20 krajów objętych monitoringiem, a w 7 krajach przekroczyły udział 40 proc.

Brian Sharoff, prezes PLMA, komentuje: - Najnowsze statystyki Nielsena pokazują wyraźnie, że rok 2016 był kolejnym dobrym rokiem dla marek własnych w Europie. To kontynuacja długoterminowego trendu - sukces privete label nie jest związany z cyklami koniunktury, ale odzwierciedla rosnące zaufanie kupujących.

Statystyki z 2017 r. pokazują, że udział marek własnych osiągnął najwyższe poziomy w Niemczech, Włoszech, Holandii, Belgii, Polsce, Austrii, Szwecji, Norwegii i Danii.

Największy wzrost udziału marek własnych w rynku odnotowano w Austrii, wzrost o 2,8 pkt do 43 proc. Następnie w Niemczech o 2,1 proc. do 45 proc.,. W Polsce zanotowano wzrost o 1,4 pkt do 30 proc. Siedem krajów ma udział w rynku wynoszący 40% lub więcej: Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Belgia, Szwajcaria, Hiszpania i Portugalia.

Polska, jeśli chodzi o wzrosty udziału prowadziła wśród krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Węgry utrzymały się na stałym poziomie 34%, a Czechy i Słowacja pozostały na poziomie ponad 30%.

Przypomnijmy, że tylko w ostatnich dniach pisaliśmy, że dwie sieci handlowe inwestują w markę własną: Żabka oraz Top Market.
22. czerwca Polska Grupa Supermarketów poinformowała, że w sklepach Top Market pojawiły się produkty marki własnej „O! Dobre. Pewne. Twoje.” Aktualnie oferta obejmuje m.in. napoje, makarony, mąki, kaszę gryczaną, kaszę jęczmienną i ryż. Wszystkie produkty spod znaku Top Market mają powstawać we współpracy z polskimi producentami i dostawcami. PGS testuje także markę własną wyrobów spirytusowych oraz piwnych.
Kilka dni temu pisaliśmy, że Żabka Polska zgłosiła do Urzędu Patentowego wzór znaku towarowego marki własnej pod nazwą "greenGO". Pod nazwą kryją się głównie zdrowe przekąski, które według klasyfikacji obejmują m.in. sałatki warzywne, sałatki owocowe, gotowe dania warzywne, przeciery warzywne, mieszanki warzywne, przeciery owocowe, surówki, krojone warzywa, przystawki na bazie warzyw, przekąski na bazie warzyw, bułki z nadzieniem, kanapki, zawijane kanapki typu wrap, sosy itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane