Marka własna króluje w Europie – w Polsce ma już 30 proc. udział w rynku

Autor: dlahandlu.pl 23 czerwca 2017 11:47

Marka własna króluje w Europie – w Polsce ma już 30 proc. udział w rynku fot. shutterstock

Popularność marek własnych wciąż rośnie w całej Europie. Najnowsze dane Nielsena pokazują, że udział w rynku tych marek wzrósł do poziomu najwyższego w historii. Po raz pierwszy w 9 krajach europejskich (w Niemczech, Włoszech, Holandii, Belgii, Polsce, Austrii, Szwecji, Norwegii i Danii) udział marek własnych przekroczył poziom 30 proc.

Natomiast Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych (PLMA) podaje, że marki własne mają 30 lub więcej proc. udział w rynku w 15 z 20 krajów objętych monitoringiem, a w 7 krajach przekroczyły udział 40 proc.

Brian Sharoff, prezes PLMA, komentuje: - Najnowsze statystyki Nielsena pokazują wyraźnie, że rok 2016 był kolejnym dobrym rokiem dla marek własnych w Europie. To kontynuacja długoterminowego trendu - sukces privete label nie jest związany z cyklami koniunktury, ale odzwierciedla rosnące zaufanie kupujących.

Statystyki z 2017 r. pokazują, że udział marek własnych osiągnął najwyższe poziomy w Niemczech, Włoszech, Holandii, Belgii, Polsce, Austrii, Szwecji, Norwegii i Danii.

Największy wzrost udziału marek własnych w rynku odnotowano w Austrii, wzrost o 2,8 pkt do 43 proc. Następnie w Niemczech o 2,1 proc. do 45 proc.,. W Polsce zanotowano wzrost o 1,4 pkt do 30 proc. Siedem krajów ma udział w rynku wynoszący 40% lub więcej: Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Belgia, Szwajcaria, Hiszpania i Portugalia.

Polska, jeśli chodzi o wzrosty udziału prowadziła wśród krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Węgry utrzymały się na stałym poziomie 34%, a Czechy i Słowacja pozostały na poziomie ponad 30%.

Przypomnijmy, że tylko w ostatnich dniach pisaliśmy, że dwie sieci handlowe inwestują w markę własną: Żabka oraz Top Market.
22. czerwca Polska Grupa Supermarketów poinformowała, że w sklepach Top Market pojawiły się produkty marki własnej „O! Dobre. Pewne. Twoje.” Aktualnie oferta obejmuje m.in. napoje, makarony, mąki, kaszę gryczaną, kaszę jęczmienną i ryż. Wszystkie produkty spod znaku Top Market mają powstawać we współpracy z polskimi producentami i dostawcami. PGS testuje także markę własną wyrobów spirytusowych oraz piwnych.
Kilka dni temu pisaliśmy, że Żabka Polska zgłosiła do Urzędu Patentowego wzór znaku towarowego marki własnej pod nazwą "greenGO". Pod nazwą kryją się głównie zdrowe przekąski, które według klasyfikacji obejmują m.in. sałatki warzywne, sałatki owocowe, gotowe dania warzywne, przeciery warzywne, mieszanki warzywne, przeciery owocowe, surówki, krojone warzywa, przystawki na bazie warzyw, przekąski na bazie warzyw, bułki z nadzieniem, kanapki, zawijane kanapki typu wrap, sosy itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.