Market Side na FRSiH: Marki własne królują w nabiale

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2017 12:27

Market Side na FRSiH: Marki własne królują w nabiale Maciej Bartmiński, Market Side

Jak wynika z raportu firmy Market Side, zaprezentowanego podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu, 88 proc. klientów jest świadomych marek własnych sieci spożywczych, 77 proc., czyli 3/4 Polaków kupuje je, 11 proc. zna, ale nie kupuje, zaś 12 proc. nie ma ich świadomości.

57% dorosłych Polaków świadomie kupuje marki własne sieci Biedronka. Dla Lidla ten odsetek wśród Polaków wynosi 25 proc., dla Tesco 20 proc., dla Auchan -15 proc., dla Kauflandu 11 proc. Ekspert Market Side uważa, że odsetek tych odpowiedzi jest wprost proporcjonalny do ilości osób kupujących w danej sieci.

Jeśli chodzi o udział kupujących wśród klientów danej sieci to rozkład procentowy kształtuje się następująco: 67 proc. klientów Biedronki kupuje w tej sieci jej marki własne. Dla porównania odsetek kupujących marki własne sieci wśród klientów Lidla - 48 proc., Tesco - 56 proc. Auchan - 50 proc., Piotra i Pawła - 52 proc. Netto - 28 proc. a Aldi 24 proc.

22% nabywców jako najchętniej kupowane produkty marek własnych wymieniło nabiał.

Kategorie produktów wśród których najpopularniejsze są marki własne to: soki napoje -10,5 proc., słodycze 9,9 proc., nabiał - 9,5 proc., art. spożywcze 8,1 proc., chemia 7,3 proc., makaron, kasza i ryż - 6,9 proc. 

Percepcja marek własnych jest bardzo dobra. 72 proc. badanych uważa, że opłaca się je kupować i są tanie. 62 proc. uważa, że ich skład i smak jest podobny do produktów markowych. 66 proc. uważa, że stają się coraz lepsze. Dla 59 proc. badanych istotne jest, że są produkowane przez znanych producentów. 53 proc. uważa, że są to produkty tak dobre jak markowe, a 43 proc. postrzega je jako produkty wysokiej jakości. Jednak 27 proc. pytanych uważa, że ich opakowania są atrakcyjne. 

W porównaniu z 2007 rokiem o 70 proc. wzrosła ocena jakości marek własnych (są tak samo dobre jak produkty markowe), o 39 proc. więcej wskazań ma też opinia, że opłaca się je kupować. Pomimo, że opakowania to nadal pięta achillesowa marek własnych to ocena atrakcyjności opakowań poprawiła się o 52 proc. 

 
Cena jest najważniejszym czynnikiem zakupu dla 58% nabywców marek własnych, zaś dla jedynie 5 proc. ich jakość i smak. Dla 37 proc. tak samo ważna jest cena, jakość i smak.

57% osób świadomych marek własnych chciałoby mieć szerszy wybór tych produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,39

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane