PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Market Side: Połowa dorosłych Polaków ma dyskont na wyciągnięcie ręki. Nie dalej niż 1 km

Autor: Market Side 6 marca 2013 09:50

Market Side: Połowa dorosłych Polaków ma dyskont na wyciągnięcie ręki. Nie dalej niż 1 km

Jak wynika z raportu firmy Market Side w 2012 roku dyskonty utrzymały bardzo wysokie tempo ekspansji (+ 344 sklepy, dynamika 13 proc.), przy dość stabilnym, dojrzałym rynku hipermarketów. W 2012 roku największa dynamika wzrostu dotyczyła województw łódzkiego, małopolskiego, pomorskiego i mazowieckiego (17 proc.-18 proc. wzrost) oraz w dużych miastach.

Biedronka utrzymuje przewagę nad konkurencją. Szukając potencjału do dalszego rozwoju, jako  pierwsza sieć dyskontów wchodzi na zauważalną skalę na wieś. Bardzo duże nasycenie dyskontami zauważalne jest w małych miastach (5,8 tys. mieszkańców na 1 sklep dyskontowy w  miastach do 20 tys. mieszkańców). Jednocześnie nadal istnieje duży potencjał wzrostu, szczególnie w dużych i średnich miastach oraz w województwach mazowieckim, łódzkim, śląskim, małopolskim i świętokrzyskim.

Ponad połowa (51 proc.) dorosłej ludności Polski ma dyskont w zasięgu do 1 km - czytamy w raporcie Market Side.

Jedncześnie na przestrzeni ostatniego roku nastąpił dalszy znaczący wzrost konkurencyjności dyskontów z hipermarketami w porównaniu z 2011 rokiem. W 3-kilometrowej strefie wokół przeciętnego hipermarketu zlokalizowanych jest 7,5 dyskontów (wzrost o 0,7 dyskontu od 2011 roku). Aż 83 proc. klientów hipermarketów ma sklep dyskontowy w zasięgu do 1 km. Pod względem lokalizacyjnym najsilniej zagrożone rozwojem dyskontów są hipermarkety Real i Leclerc.

Dyskonty bardzo silnie konkurują z supermarketami. (¾ supermarketów 13 analizowanych sieci ma sklep dyskontowy (średnio 2 sklepy) w zasięgu 1 kilometra. Najsilniejsza jest konkurencja obu formatów w miastach 50-100 tys. mieszkańców. Sieci supermarketów zlokalizowane najbliżej dyskontów to Piotr i Paweł oraz Leclerc. Dino i Spar są najmniej narażone na konkurencję ze strony dyskontów ze względu na lokalizację sklepów głównie na wsi. 

Ja wynika z raortu rośnie wzajemna konkurencyjność sieci dyskontów, ze względu na coraz silniejsze przenikanie stref  zasięgowych.Najsilniejsza konkurencja występuje miedzy dyskontami na zachodzie Polski i na Śląsku. Netto i Aldi nadal pozostają sieciami regionalnymi, skoncentrowanymi na zachodzie i południu Polski.

Market Side na 2013 rok prognozujemy wzrost sieci Biedronka o 275 sklepów i osiągnięcie liczby 3 tys. Biedronek na koniec w 2015 roku (zgodnie z  zapowiedzią operatora) i 4 tys. dyskontów ogółem oraz przekroczenie wskaźnika 9 tys. mieszkańców na
jeden sklep dyskontowy. - Docelowy potencjał rynku dyskontów w Polsce oceniamy na 5 tys. sklepów. W 2013 roku nadal będzie słabła pozycja hipermarketów względem dyskontów, ze względu na rozwój  dyskontów w dużych miastach - mówi Maciej Bartmiński z firmy market Side. 
Na wzrost konkurencji ze strony dyskontów szczególnie narażone mogą być sieci supermarketów skoncentrowane w dużych miastach: Alma, Piotr i Paweł, Marcpol czy Simply Market. Pozycja supermarketów będzie zależała od przyjętej strategii marketingowej, zwłaszcza od atrakcyjności
oferty produktów świeżych (generator trafiku), komplementarności oferty względem dyskontów, umiejętnego rozwijania marek własnych i pozycjonowania cenowego - zauważają autorzy raportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,01

  • Min

    4,62

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.