Market Side: W Polsce możliwe jest osiągnięcie poziomu 7-7,5 tys. mieszkańców/dyskont

Autor: www.dlahandlu.pl 28 lipca 2015 12:35

Market Side:  W Polsce możliwe jest osiągnięcie poziomu 7-7,5 tys. mieszkańców/dyskont Na zdjęciu sklep sieci Lidl, fot. shutterstock

Jak wynika z raportu firmy Market Side "Rozwój dyskontów w Polsce na tle innych formatów handlowych" w 2014 roku na jeden sklep dyskontowy w Polsce przypadało 10.7 tys. mieszkańców.

W 2013 roku wskaźnik ten wynosił 11.7 tys. mieszkańców, a 5 lat wcześniej (2009 rok) 18.5 tys.

- W naszej ocenie nasycenie tym formatem sklepów może być znacząco większe. Dla porównania, na rynku niemieckim na jeden dyskont przypada 5.2 tys. mieszkańców. Uwzględniając różnice w strukturze ludności oceniamy, że w Polsce możliwe jest osiągnięcie poziomu 7.0-7.5 tys. mieszkańców/dyskont - oceniają eksperci Market Side.

W Niemczech w 2013 r. działało 15.477 dyskontów. Udziały operatorów w liczbie sklepów kształtują się następująco: Aldi 27 proc., Lidl 22 proc., Netto 18 proc., Penny 11 proc., Norma 4 proc. oraz inni 5 proc.

Jak wskazuje Market Side, silna ekspansja sieci dyskontowych to wyraźny trend w większości krajów rozwiniętych.
Połowa (4 tysiące) sklepów Aldi jest obecnie zlokalizowana poza Niemcami, nie tylko w Europie, ale również w USA, gdzie sieć działa też pod marką Trader Joe’s oraz w Australii. Trader Joe’s, mimo ograniczonego asortymentu (4 tys. sku) i dominacji marek własnych (80% oferty), jest wg Consumer Reports najlepiej ocenianą przez klientów siecią spożywczą w USA. W 2013 roku grupa Aldi była 5-tym największym detalistą w Europie, ze sprzedażą wartości 81 mld dolarów i 4,7% dynamiką wzrostu.
Lidl 2/3 ze swoich 10 tys. sklepów ma zlokalizowane w różnych krajach naszego kontynentu, najwięcej we Francji (1500) i w krajach Beneluxu (700), ponad 500 sklepów ma także w Wielkiej Brytanii, Polsce i Hiszpanii. Sieć planuje na 2018 rok wejście na rynek amerykański. Cała grupa Schwarz, będąca również właścicielem sklepów Kaufland, w 2013 roku miała 99 mld dolarów sprzedaży i wzrost na poziomie 9,5%. W ub. roku po wyprzedzeniu grupy Carrefour, Schwarz stał się największym detalistą w Europie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • krzysztof ibisz 2015-07-28 18:34:46

    oby nie. Tylko zniszczy to handel w małych polskich sklepach. Ta liczba powinna być na poziomie 15 tys mieszkańców/dyskont

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.