Marketing transakcyjny wyprze dotychczasowe formy promocji?

Autor: dlahandlu.pl 7 czerwca 2017 11:47

Cyfryzacja, rozwój technologiczny, big data oraz machine learning pozwalają coraz efektywniej korzystać z dostępnych informacji i maksymalizować skuteczność komunikacji z klientem. Jednym z rozwiązań, bazujących na jakościowych danych, jest tzw. marketing transakcyjny, który według 3/4 marketingowców zastąpi dotychczasowe formy promocji, reklamy i lojalizacji klientów.

Marketing transakcyjny, czy też technologia card-linked marketing (CLM), to w dosłownym tłumaczeniu „marketing połączony z kartą płatniczą”. Coraz więcej marketingowców uważa, że to rozwiązanie wyprze stosowane obecnie najczęściej formy promocji, jak e-mail marketing (48%), kupony (48%) oraz reklama w prasie (30%), Internecie (29%) i telewizji (24%) . 

Marketing transakcyjny wykorzystuje dane o płatnościach konsumentów dokonywanych „plastikiem” i na podstawie ich analizy tworzy spersonalizowane i kontekstowe oferty w formie elektronicznej, czyli za pomocą e-maili czy sms-ów. Dzięki marketingowi transakcyjnemu przedsiębiorca otrzymuje wgląd do takich informacji, jak: typy wydatków konsumenckich (roczne, miesięczne lub dzienne); częstotliwość dokonywania transakcji przez klientów w ciągu roku; sklepy, w których klienci robią zakupy w zależności od pory roku; udział w rynku firmy, w oparciu o wydatki konsumenckie we wszystkich sklepach.

Na podstawie precyzyjnych danych o historii zakupowej konsumentów możliwe jest trafne personalizowanie komunikatów, co w efekcie zwiększa dotarcie do klientów i sprzedaż. Na polskim rynku jedną z technologii, wykorzystujących dane o transakcjach klientów, oferuje ZenCard, należący do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego: – Technologia ZenCard daje sklepom, sieciom handlowym i punktom usługowym możliwość dodania do istniejących kart płatniczych klientów funkcji uniwersalnej karty rabatowo-lojalnościowej. Dzięki temu sprzedawca może gromadzić dane na temat codziennych wyborów swoich klientów, czyli jak, kiedy i za ile kupują, a następnie kierować do nich spersonalizowane komunikaty – tłumaczy Jarek Sygitowicz, współzałożyciel ZenCard.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gf 2017-06-07 14:01:09

    stop inwigilacji. tylko gotówka

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    5,32

  • Min

    3,73

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane