Markety dostrzegły potencjał w sprzedaży mebli

16 czerwca 2014 12:04

Najwyższym priorytetem dla większości producentów mebli jest dziś znalezienie kanału dystrybucyjnego, który zapewni ciągły i duży zbyt produktów. Dla niektórych firm kanałem takim są dyskonty i hipermarkety. Tylko czy współpraca z takim partnerem jest tak opłacalna jak mogłoby się wydawać?

Jeśli weźmie się pod uwagę liczbę funkcjonujących w kraju hipermarketów i dyskontów, które posiadają w swojej ofercie meble - chociażby krzesła i niewielkie stoły, a następnie przemnoży się tę wielkość przez szacowaną liczbę konsumentów, którzy mniej lub bardziej systematycznie robią w nich zakupy, to trudno nie dojść do wniosku, że jest to wręcz wymarzona droga dystrybucji produktów - również meble.

Okazuje się jednak, że współpraca z marketami wcale nie jest tak prosta i zyskowna jak mogłoby się wydawać. Przyjrzyjmy się bliżej kwestii umowy i tego, jak dochodzi do jej skonstruowania i podpisania. Porównajmy ją, dla przykładu, do porozumień zawieranych z pojedynczymi salonami meblowymi.
Kiedy producent mebli chce nawiązać współpracę z salonem, zazwyczaj w pierwszej kolejności prowadzi rekonesans lokalnego rynku. Sprawdza, jakie meble (jakiego segmentu, jakich marek) w danym sklepie są już oferowane, jak kształtuje się profil jego klientów i czy istnieje luka i zapotrzebowanie na jego produkty. Następnie umawia się z właścicielem bądź pracownikiem salonu na spotkanie biznesowe i przedstawia swoją ofertę. Jeśli odpowiada ona dystrybutorowi i wspisuje się w plany rozwoju salonu, dochodzi do negocjacji cen i wyboru konkretnych modeli, które trafią na ekspozycję. Niekiedy w przypadku dużych i rozpoznawalnych marek, etap ten rozszerzany jest o wspólną pracę nad tworzeniem sklepowej aranżacji.
W przypadku marketów i dyskontów, a nawet dużych sieci handlowych, opisany powyżej proces przebiega zupełnie inaczej, gdyż oczekiwania tych podmiotów są zgoła odmienne. Nie ma tu mowy o rozeznawaniu nasycenia lokalnego rynku, czy sprawdzaniu kondycji okolicznych sklepów meblowych przez producentów. Nie musi on też długo szukać dystrybutora, który występowałby w roli klienta.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,98

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.