PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Markety odcinają dla siebie coraz większą część paliwowego rynku

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 10 kwietnia 2013 09:01

E.Leclerc i Intermarche zbudują stacje paliw z dala od własnych sklepów. Plan jest prosty: wyjść ze sprzedażą paliw poza teren przymarketowych parkingów i poza obręb dużych miast, by zdobyć nowych klientów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Markety celują nie tylko w kierowców aut osobowych, jak dotychczas, lecz także zamierzają odebrać koncernom paliwowym najatrakcyjniejszy kawałek tortu: obsługę pojazdów ciężarowych i firmowych flot.

Pierwszy krok wykonało już Intermarche. Francuska sieć uruchomiła w naszym kraju testowo dwie takie stacje, a jeszcze w tym roku otworzy kolejne pięć. Do budowy niezależnych od hipermarketu stacji szykuje się również E.Leclerc. Stacje miałyby być zintegrowane z punktami odbioru zakupów dokonanych przez internet. Nieoficjalnie mówi się, że o wyjściu z paliwami poza market myśli również Auchan - pisze "DGP".

Markety stopniowo odcinają dla siebie coraz większą część paliwowego rynku, odbierając go tradycyjnym stacjom. Choć spośród wszystkich 6756 stacji działających w Polsce do sklepów takich jak Carrefour, E.Leclerc, Auchan, Tesco czy Intermarche należy ledwie 158 obiektów, to pod względem wielkości sprzedaży należą one do grona najbardziej liczących się graczy. Jak wynika z analizy danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, w minionym roku sieci handlowe sprzedały ponad 1,1 mld litrów paliw o wartości 6 mld zł. To oznacza, że dziś co 17. litr tankowany jest właśnie w stacji przy markecie. Wynik imponujący - czytamy w "DGP".

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.