Mars, Lidl, Adidas i inne marki wycofują reklamy z YouTube po aferze

Autor: wirtualnemedia.pl 27 listopada 2017 09:41

Właściciele wielu globalnych marek, takich jak m.in. Mars, Adidas, Diageo czy Lidl wstrzymali emisję swoich reklam na YouTube po tym, jak okazało się, że ich spoty pojawiały się przy filmach z brutalnymi scenami bądź takimi, które są wykorzystywane jako pornografia dziecięca - podają wirtualnemedia.pl

Dochodzenie przeprowadzano wspólnie przez BBD i The Times wykazało, że w YouTube wyświetlana jest cała masa brutalnych filmów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu dzieci. Mowa o klipach w których m.in. zamieszczane są sceny zabójstw ulubionych wśród dzieci postaci z bajek czy lokowanie ich w brutalnym seksualnym kontekście. Chodzi też o klipy zamieszczane przez dzieci czy młodzież, które są nieprzyzwoicie komentowane np. poprzez składanie seksualnych propozycji. Dochodzenie to wykazało również, że reklamy takich marek, jak BT, Adidas, Deutsche Bank, eBay, Amazon, Mars, Diageo i jeszcze wielu innych pojawiały się przy tego typu filmach. Natychmiast po opublikowaniu raportu The Times emisję swoich reklam wstrzymali m.in. Adidas, Diageo, HP i Cadbury - swoje decyzje uzasadnili stwierdzeniem, że sytuacja taka jest nie do przyjęcia. Podobne kroki podejmują Mars, Lidl i Deutsche Bank.

Do tej pory z YouTube’a usunięto ponad 50 kanałów i 500 tys. klipów z treściami, które mogły zagrażać najmłodszym użytkownikom.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane