Marzec w handlu detalicznym - 10 najważniejszych wydarzeń

Autor: dlahandlu.pl 5 kwietnia 2018 13:16

Marzec w handlu detalicznym - 10 najważniejszych wydarzeń Fot. Shutterstock.com

W marcu obudziliśmy się w nowej rzeczywistości – rzeczywistości z zakazem handlu w niedziele. Choć temat budził wiele emocji, zdaje się, że konsumenci podeszli do zmian nadzwyczaj spokojnie. Paniki nie było. Marzec przyniósł także nowe wiadomości o Piotrze i Pawle oraz zmiany kadrowe w kilku sieciach. Oto najważniejsze wydarzenia minionego miesiąca.

Zakaz handlu w niedziele faktem

Od marca obowiązuje zakaz handlu w dwie niedziele w miesiącu. Choć temat rozpalał od kilku miesięcy debatę publiczną, konsumenci, a także przedsiębiorcy i sieci, stanęli na wysokości zadania. Z informacji Państwowej Inspekcji Pracy wynika, że zakaz jest przestrzegany, a wszelkie nieprawidłowości można zgłaszać do PIP. Kontrowersje budzi nadal handel na dworcach. Eksperci wieszczą również, że galerie handlowe, które są otwarte w niehandlowe niedziele wkrótce zrewidują swoje podejście – zadecyduje oczywiście rachunek ekonomiczny.

Kto kupi Piotra i Pawła

Odkąd sieć Piotr i Paweł pozyskała inwestora finansowego, czyli firmę Capital Partners, nie milkną spekulacje na temat tego, kto mógłby być zainteresowany przejęciem poznańskiej spółki. Wymienia się tu Carrefoura, Biedronkę, E.Lelcerca a nawet Polską Grupą Supermarketów.

Tymczasem Piotr i Paweł optymalizuje swoją sieć sprzedaży. Od początku roku zamknął 7 placówek: w Bielsku- Białej, Mysłowicach, Skawinie i Żorach, Katowicach, Bydgoszczy i Niepołomicach. Uruchomił zaś 2: w Rokietnicy i Tychach. Sieć posiada obecnie 141 placówek.

GH PL Plus przechodzi do historii

Udziałowcy Grupy Handlowej PL Plus uznali, że rozwiązują projekt. Natomiast marka własna „Lubię” wykreowana przez GH PL Plus, przeszła w ręce Bać-Polu. - Grupa Handlowa PL Plus jest w likwidacji od 22 stycznia 2018 roku. Udziałowcy uznali, że to zbyt mały projekt dla nich by go kontynuować – powiedział Waldemar Mirocha, członek zarządu GH PL Plus.

- To nie bankructwo. Udziałowcy uznali, że trzeba projekt zamknąć, więc go rozwiązują. Jest to zwykła likwidacja spółki córki, która nie ma problemów finansowych. Spółka ma bardzo dobre wyniki, ma pieniądze i dodatni bilans. Nie ma syndyka, nie popłaconych faktur, zaległości wobec kontrahentów, wszyscy są w terminie spłaceni – tłumaczy Mirocha.

Biedronka będzie inwestować w pracowników

Jeronimo Martins jest gotowe, by zaradzić problemom z zatrudnieniem nowych pracowników, jeśli się one pojawią. - W Polsce udało nam się dostosować poprzez zwiększenie płac i wychodzenie ponad płacę minimalną - powiedział Pedro Soares dos Santos podczas konferencji prasowej w Lizbonie.
Przyznał, że firma dostrzega istnienie presji na rynku pracy w Polsce, w tym także w swojej branży.
- W 2018 roku będziemy rozwijać sieć w sposób zróżnicowany, niewrażliwy na krótkotrwałe presje. Wysoki udział inwestycji w Biedronkę będzie podtrzymany, będziemy m.in. inwestować w pensje pracowników - dodał prezes.

  • srebrna ryba 2018-04-09 10:32:53

    Połowa z tego nie warta uwagi...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.