PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Mastercard: Konsument zdecyduje, która metoda płatności wygra na rynku

Autor: wnp.pl 29 kwietnia 2015 14:25

Mastercard: Konsument zdecyduje, która metoda płatności wygra na rynku Bartosz Ciołkowski

O rozwoju rynku płatności bezgotówkowych, nowinkach technologicznych, które wypierają gotówkę z rynku oraz upodobaniu Polaków do płacenia gotówką w Internecie z Bartoszem Ciołkowskim, dyrektorem generalnym polskiego oddziału MasterCard Europe rozmawia Katarzyna Walterska.

Jakie rozwiązania według Pana staną się liderem jeśli chodzi o płatności bez użycia karty: portfel elektroniczny, telefon, jakaś nowa formuła?

Po entuzjastycznym przyjęciu przez Polaków kart zbliżeniowych (już co trzecia transakcja kartami MasterCard to transakcja zbliżeniowa), nadchodzi czas coraz większej popularności płatności zbliżeniowych telefonami. W tej chwili w Polsce mamy ich dwa rodzaje – w tzw. modelu SIM-centric, gdzie dane karty płatniczej przechowywane są na karcie SIM telefonu,  oraz HCE, gdzie dane karty przechowywane są przez bank. Szybko rozwijają się również  portfele elektroniczne, które ułatwiają płatność zakupy w sieci. W ubiegłym roku uruchomiliśmy w Polsce globalne rozwiązanie tego typu o nazwie MasterPass. Umożliwia on bezpieczne przechowywanie danych kart płatniczych, a także adresu dostawy, dzięki czemu nie musimy tych informacji wpisywać przy każdym zakupie. To też świetne narzędzie do zakupów w m-commerce, czyli za pośrednictwem smartfona czy tabletu: jest ono o wiele wygodniejsze, niż np. zautomatyzowany przelew. MasterPass jest w tej chwili dostępny w 216 tys. sklepów internetowych w 16 krajach. W Polsce tę metodę płatności oferuje ponad 50% sklepów internetowych, a ich liczba dynamicznie rośnie.

 O tym, która metoda płatności w tym wyścigu wygra, zadecyduje konsument, a my chcemy dać mu jak największy wachlarz możliwości.        

Jak nowinki technologiczne wpływają na wzrost płatności bezgotówkowych?

Dla rozwoju płatności bezgotówkowych, zaufanie konsumentów do tej formy transakcji jest kluczowe. Dlatego też zapewnienie bezpieczeństwa transakcji jest częścią naszego DNA. Szybkość i wygoda to drugi element, który sprawia, że konsumenci częściej sięgają po kartę niż po gotówkę. Spójrzmy na to, jak płatności kartą, a w szczególności te zbliżeniowe, przyspieszyły transakcje w sklepach: my nie musimy odliczać „końcówki”, a kasjerka szukać drobnych, by wydać nam resztę. Zyskują na tym zarówno klienci, jak i właściciele placówek handlowych.

Jeśli konsument ma zaufanie do kart zbliżeniowych, wkrótce łatwiej mu będzie zapłacić zbliżeniowo telefonem czy kartą płatniczą podczas zakupów internetowych. To z kolei spowoduje brak oporów do coraz bardziej innowacyjnych form płatności. Wszystkie metody, które ułatwiają i przyspieszają dokonywanie codziennych zakupów, w znacznym stopniu przyczyniają się do wzrostu  płatności bezgotówkowych.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.