PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

MasterCard: Na polu innowacyjnych płatności ciągle mamy sporo do zrobienia

Autor: dlahandlu.pl 23 lutego 2015 10:29

MasterCard: Na polu innowacyjnych płatności ciągle mamy sporo do zrobienia

Na temat rynku płatności bezgotówkowych, rozwoju nowych usług oraz potencjału wzrostu płatności kartami w internecie rozmawiamy z Kamilą Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku i akceptacji kart płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe.

Jak wygląda polski rynek płatności kartami na tle innych krajów?
Na koniec września 2014, Polacy mieli w portfelach ok. 35,5 miliona kart płatniczych. Liczby te rosną z kwartału na kwartał. Szczególnie polubiliśmy karty zbliżeniowe, które stanowią już prawie 70% wszystkich kart. Pod względem rozwoju transakcji zbliżeniowych, jesteśmy europejskim liderem i trzecim krajem na świecie. Rozwijają się u nas również płatności mobilne. Polacy coraz częściej robią zakupy, używając swoich tabletów i smartfonów, w czym może pomóc wprowadzony w tym roku na naszym rynku globalny standard płatności e-commerce, MasterPass. Na polu innowacyjnych płatności ciągle jednak mamy sporo do zrobienia - wielu Polaków wciąż nie korzysta z usług finansowych, a ok. 80% transakcji to transakcje gotówkowe. Zmiana tych postaw wymaga współpracy wszystkich podmiotów działających na rynku finansowym. Ważne są również działania edukacyjne, skierowane do konsumentów i instytucji, które nie tylko pokażą zalety takich płatności, lecz również zwrócą uwagę na pozytywny wpływ obrotu bezgotówkowego na gospodarkę.

A jak to się przekłada na popularność płatności kartami w sklepach i punktach usługowych?
Analiza raportów NBP pokazuje, że liczba kart i transakcji kartowych stale rośnie. Jak już wspomniałam, na koniec września mieliśmy ponad 35,5 mln kart. Oznacza to, że tylko w ciągu trzech miesięcy ich liczba wzrosła o ponad 300 tysięcy. W III kwartale 2014 Polacy dokonali ponad 690 milionów transakcji kartami, z czego prawie 72% to transakcje bezgotówkowe, między innymi zapłata kartą w sklepie czy w internecie. Transakcji bezgotówkowych było ponad 13% więcej, niż w II kwartale poprzedniego roku. Wartość tych transakcji wzrosła o ponad 9% i wyniosła łącznie ponad 41 miliardów złotych. Powyższe dane wskazują, że Polacy przekonali się już do szybkich, wygodnych i bezpiecznych transakcji kartowych. Z drugiej strony, jak już mówiłam, tylko 20% wszystkich transakcji to transakcje bezgotówkowe. Jako MasterCard będziemy nadal działali na rzecz zmian tych proporcji.

Karty dają możliwość realizacji nie tylko samych płatności, ale także dodatkowych usług.
Jedną z takich usług jest "Płać kartą i wypłacaj", zwana również cashbackiem. Umożliwia ona wypłatę do 300 złotych z kasy punktu handlowo-usługowego podczas płacenia za zakupy kartą. Skorzystać mogą z niej użytkownicy większości kart debetowych i części kredytowych. Usługa "Płać kartą i wypłacaj" dostępna jest na stacjach benzynowych, w super- i hipermarketach, w sieciach delikatesów czy sklepach branży RTV/AGD. Wypłacić pieniądze możemy również w małych sklepach, znajdujących się na naszych osiedlach. Punkty oferujące usługę wyposażone są w specjalne oznaczenia, informujące o takiej możliwości. Dzięki cashbackowi, użytkownicy kart mogą dokonać dwóch operacji jednocześnie - zrobić zakupy i wypłacić pieniądze. Z kolei właściciele punktów handlowo-usługowych, którzy udostępniają usługę, wzmacniają w ten sposób konkurencyjność swojej placówki, zmniejszają koszty związane z obsługą gotówki i mają szansę na przyciągnięcie do siebie nowych klientów. Jeśli przewiduje to ich umowa podpisana z agentem rozliczeniowym, mogą również otrzymać prowizję od każdej tego typu transakcji.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.