Mastercard: Średnia wartość transakcji kartą zbliżeniową to ok. 45 zł

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2016 14:16

Zgodnie z danymi Mastercard, w ciągu roku wartość płatności kartami zbliżeniowymi podwoiła się (wzrost o 107 proc.). Na koniec III kw. br. ich udział we wszystkich płatnościach kartami z logo Mastercard lub Maestro osiągnął ponad 66 proc. Ponadto, liczba kart zbliżeniowych Mastercard aktywnie używanych przez Polaków wzrosła o 34 proc. rdr, a o 68 proc. zwiększyła się liczba przeprowadzonych nimi płatności zbliżeniowych. Średnia wartość transakcji wyniosła ok. 45 zł, w porównaniu z kwotą 35 zł w roku ubiegłym.

Upowszechnienie technologii zbliżeniowej sprzyja rozwojowi opartych na niej płatności mobilnych. W listopadzie tego roku wprowadzenie Android Pay, jako pierwszego mobilnego cyfrowego portfela w Polsce, ogłosiła firma Google. Tym samym Polska stała się pierwszym krajem w Europie kontynentalnej, gdzie usługa ta została udostępniona. Płatności Android Pay wykorzystują technologię tokenizacji, którą realizuje rozwiązanie Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Korzysta z niego każdy z trzech polskich banków, które dotychczas udostępniły Android Pay (Alior Bank, T-Mobile Usługi Bankowe oraz Bank Zachodni WBK).

Rok 2016 stał także pod znakiem współpracy Mastercard z polskimi bankami przy wdrożeniach mobilnych płatności zbliżeniowych opartych na standardzie HCE, z wykorzystaniem technologii Mastercard Cloud Based Payments (MCBP). Rozwiązanie to pozwala płacić telefonem bez względu to, z usług jakiego operatora telefonii komórkowej korzysta użytkownik oraz jaka karta SIM znajduje się w jego telefonie. W 2016 r. wdrożenie takiej usługi we współpracy z Mastercard ogłosiły Bank Millennium i Alior Bank. Banki te, udostępniając płatności telefonem, dodatkowo wdrożyły też rozwiązanie MDES, co w przyszłości ułatwi im integrowanie innych form płatności cyfrowych, np. z wykorzystaniem urządzeń typu wearables.

Obecnie na polskim rynku płatności zbliżeniowe telefonem z wykorzystaniem różnych technologii oferuje swoim klientom już dwanaście banków, w tym siedem dla użytkowników kart Mastercard.

– Potwierdzona licznymi badaniami Mastercard otwartość Polaków na nowe technologie oraz rozwinięta infrastruktura, w postaci terminali i kart zbliżeniowych, to kluczowe czynniki przyspieszające rozwój płatności cyfrowych. To dlatego globalne firmy oferujące innowacje, takie jak Android Pay, udostępniają je w Polsce w pierwszej kolejności. W przyszłym roku spodziewamy się kolejnych wdrożeń innowacyjnych rozwiązań w obszarach płatności mobilnych i online. Wierzymy też, że podobnie jak w tym roku, Mastercard będzie pomagał bankom, branży handlowej i partnerom technologicznym oferować najnowsze osiągnięcia techniki w obszarze płatności, na które czekają konsumenci – komentuje Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,61

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.