Matki kształtują swoje wzorce zakupowe opierając się na wiedzy z internetu

Autor: www.dlahandlu.pl 7 lipca 2016 11:37

9 na 10 matek deklaruje, że przygotowując codzienne posiłki myśli o tym, jaki wpływ na przyszłe zdrowie ich rodziny będzie miała dzisiejsza dieta. Dla niemal 70 proc. z nich głównym źródłem wiedzy na ten temat jest internet - wynika z informacji Gfk.

Głównym źródłem informacji na temat zdrowego odżywiania wśród respondentek – użytkowniczek Internetu, matek dzieci w wieku 3-12 lat są przede wszystkim portale internetowe (wskazało tak 69 proc.). 33-37 proc. ufa swojej rodzinie i intuicji, a podobna proporcja 31-36 proc. śledzi w tym temacie programy informacyjne, prasę lub telewizję śniadaniową. Natomiast zaledwie 22 proc. badanych matek zadeklarowało, że traktuje lekarza, jako źródło informacji w zakresie zdrowego odżywiania. Oznacza to, że mimo iż 37 proc. matek dzieci w wieku 3-12 lat deklaruje, że otrzymuje informacje nt. prawidłowego odżywiania podczas wizyt u lekarza, to jednak nie wszystkie z nich, z uzyskanej w ten sposób wiedzy czerpią.

Powyższe proporcje ilustrują nadal zbyt niską dostępność profesjonalnego poradnictwa w zakresie zasad poprawnego odżywiania. W tym przypadku jest to szczególnie niekorzystne, gdyż wyniki badania ilustrują stan wiedzy na temat zasad zdrowego żywienia wśród matek małych dzieci, które odpowiadają za kształtowanie postaw zakupowych i żywieniowych przyszłych konsumentów.

– Wyniki badania wskazują, iż duża część populacji matek bazuje na wiedzy zaczerpniętej z internetu. – komentuje Łukasz Bielewicz, Business Development Manager w GfK. – Z dużym prawdopodobieństwem można zatem przyjąć, że wzorce zakupowe oraz postawy żywieniowe są konsekwencją porad i samodzielnych wniosków, powstałych w efekcie lektury materiałów z sieci. Przyjmując taką perspektywę należy stwierdzić, że z jednej strony można rekomendować wszystkim ekspertom poszerzenie skali ich obecności w internecie, z drugiej zaś należy stale uświadamiać wydawcom portali internetowych, jak dużą wagę ma jakość publikowanych przez nich treści i jak duża odpowiedzialność na nich spoczywa. – dodaje.

Z badania wynika, iż, 68 proc. respondentek deklaruje, że zna najnowsze zalecenia Instytutu Żywności i Żywienia z 2016 roku dotyczących spożycia warzyw i owoców, czyli fakt, że stały się one podstawowymi produktami spożywczymi w nowej piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Jednocześnie tylko ponad połowa z nich (54 proc.) zna je rzeczywiście i wskazuje warzywa i owoce, jako podstawę prawidłowo zrównoważonej diety. Około 1/4 matek wskazuje tę kategorię, jako drugą najważniejsza w kolejności, a 20 proc. mam jako 3,4,5 lub nawet 6 kategorię, czyli kategorię, która powinna się w diecie pojawiać sporadycznie.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane