PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Maxima Grupe ze wzrostem obrotów o 4,2 proc. Obroty Aldika wyższe o 9 proc.

Autor: dlahandlu.pl 8 maja 2018 11:07

Maxima Grupe ze wzrostem obrotów o 4,2 proc. Obroty Aldika wyższe o 9 proc. na zdj. sklep sieci Aldik w Warszawie, fot. materiały prasowe

W 2017 r. obroty Maxima Grupe wzrosły do 2,806 mld EUR, czyli o 4,2 proc. w porównaniu z 2016 r. Spółka utrzymała stabilny poziom rentowności ze skonsolidowanym zyskiem netto na 2017 r. w wysokości 75 mln EUR i zainwestowała ponad 70 mln EUR w środki trwałe. Obroty działającej w Polsce sieci Aldik wzrosły o ponad 9 procent, do 52 milionów euro, a sieć na koniec 2017 r. liczyła 30 sklepów.

- Stabilny wzrost zysków pozwolił grupie skoncentrować się na rozszerzaniu działalności poprzez otwieranie nowych sklepów i remonty starych, a także poprawę obsługi klienta i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań sklepowych. Naszym celem jest, aby firma Maxima Grupe utrzymała pozycję lidera rynkowego w krajach bałtyckich, a także, by nadal rozwijała się i skutecznie zdobywała nowe rynki. Filary strategii grupy to ekspansja, wzrost wartości i wzmocnienie organizacji. Przejrzysta, nowoczesna, odpowiedzialna i pewna siebie - budowę takiej organizacji będziemy kontynuować w tym roku - mówi Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupe.

W 2017 r. wzrosły przychody wszystkich spółek detalicznych Maxima Grupe. Najszybciej, prawie o jedną czwartą, do 111 mln EUR rosły obroty sieci T-MARKET działającej w Bułgarii. Drugim był Aldik, który działa w Polsce. Jego obroty wzrosły o ponad 9 procent, do 52 milionów euro.

W krajach bałtyckich sieć detaliczna MAXIMA utrzymywała pozycję lidera na rynku. Obroty zarówno na Łotwie, jak iw Estonii wzrosły o ponad 4 procent, do 723 milionów euro i 464 milionów euro, podczas gdy na Litwie wzrosły o 1,7 procent do 1,529 miliarda euro.

Maxima Grupe kontynuowała otwieranie nowych sklepów i modernizację starych. Inwestycje wyniosły ponad 70 mln EUR. W ciągu roku otwarto 17 nowych sklepów, zwiększając łącząc ogólną liczbę sklepów obsługiwanych przez firmy Maxima Grupe do 568 pod koniec roku (243 sklepy na Litwie, 154 na Łotwie, 76 w Estonii, 65 w Bułgarii i 30 w Polsce) .

Powierzchnia handlowa odpowiednio wzrosła o 4,7 proc. W tym okresie w spółkach grupy zatrudnionych było około 31 000 pracowników, z czego ponad połowa (około 15 500) była zatrudniona przez MAXIMA LT.

W 2017 r. Zysk netto Maxima Grupe wyniósł 75 mln EUR i był o 39 mln EUR większy niż w 2016 r. (36 mln EUR). Po skorygowaniu o koszty jednorazowe, zysk netto za rok 2017 będzie podobny do zysku netto za 2016 rok.

Spółka Barbora osiągnęła w ubiegłym roku przychód w wysokości 19,9 miliona euro, czyli o 36 proc. więcej niż w roku 2016 (14,6 miliona euro). W 2017 roku Barbora zaczęła świadczyć usługi w dwóch kolejnych litewskich miastach: Kownie i Kłajpedzie, a w 2018 r. rozpoczęła działalność na Łotwie.

Maxima Grupe jest właścicielem sieci handlowych działających pod markami Maxima (w krajach nadbałtyckich), Aldik (w Polsce) i T-Market (w Bułgarii) oraz internetowego sklepu z żywnością i codziennymi towarami konsumpcyjnymi Barbora.

W kwietniu 2018 r. Maxima Grupe stała się głównym akcjonariuszem polskiej spółki Emperia Holding S.A., która zarządza siecią sklepów Stokrotka. Maxima nabyła 93,7 proc. udziałów za 276 mln euro. 

Maxima Grupe jest częścią Vilniaus Prekyba, jednej z największych grup detalicznych w krajach nadbałtyckich i Europie Środkowo-Wschodniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,01

  • Min

    4,62

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.