McDonald's chce poprawić wizerunek dzięki zdrowszemu menu

Autor: PAP 11 czerwca 2016 19:41

McDonald's już obiecywał rezygnację ze stosowania jaj od kur z chowu klatkowego i mięsa kurczaków faszerowanych antybiotykami. Teraz - w ramach walki o poprawę swojego wizerunku - sieć restauracji szybkiej obsługi chce wzbogacić swoje sałatki.

McDonald’s poinformował w oficjalnym komunikacie, że wprowadza nowe składniki do swojej mieszanki sałatkowej, która służy jako baza do przygotowywania sałatek serwowanych w restauracjach sieci w USA. Są to sałata czerwonolistna i wiórki z marchwi. Obecnie w mieszance sałatkowej McDonald’s można znaleźć sałatę rzymską, młody szpinak i młody jarmuż.

W oświadczeniu zredagowanym przez dietetyczkę McDonald’s, Jessikę Foust, czytamy, że różnokolorowa mieszanka sałatkowa ma symbolizować bogactwo składników odżywczych w sałatkach oferowanych przez sieć.

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy McDonald’s podjął szereg działań zmierzających do poprawy swojego wizerunku w oczach konsumentów. Koncern obiecał m.in., że do 2025 r. lokale McDonald’s w USA i Kanadzie zrezygnują ze stosowania jaj od kur z chowu klatkowego. Sieć ma również stopniowo odchodzić od wykorzystywania w kuchni mięsa kurczaków, które w trakcie hodowli karmione są hormonami wzrostu i antybiotykami. Inną, bardzo dobrze przyjętą przez klientów zmianą, okazała się decyzja o stosowaniu prawdziwego masła w kanapkach Egg McMuffin.

McDonald’s stawia też na promocję zdrowych dodatków do swoich zestawów. W styczniu br. szefostwo koncernu poinformowało, że liczba jogurtów i owoców wydanych razem z zestawami Happy Meal (przeznaczonymi dla najmłodszych konsumentów) przekroczyła 2 mld.

W I kwartale 2016 r. sprzedaż w porównywalnych restauracjach McDonald's wzrosła o 5,4 proc. w ujęciu rocznym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,25

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201