McDonald's stawia na franczyzę

www.portalspozywczy.pl 25 października 2013 10:22

- Zamierzamy kontynuować rozwój franczyzy w Polsce w kolejnych latach. Na świecie ok. 80 proc. lokali McDonald's prowadzonych jest przez franczyzobiorców, w Polsce w tym roku osiągniemy 60 proc. Nasi wieloletni partnerzy rozwijają swoje organizacje kupując i uruchamiając kolejne restauracje, co roku również do systemu dołącza kilka nowych osób - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Monika Dąbrowska, menadżer ds. franczyzy McDonald's Polska.

Aby uruchomić restaurację McDonald's należy dysponować kwotą minimum 1,2 mln zł środków własnych. Oprócz tego zaciąga się jeszcze kredyt. - Restauracja może kosztować 2-3,5 mln zł (w zależności od sprzedaży jaką generuje lokal). Franczyzobiorca, łącznie z ofertą, otrzymuje trzyletnią historię sprzedaży, strukturę kosztów tej restauracji i wszelkie dane do sporządzenia biznesplanu - mówi Monika Dąbrowska.

Jak tłumaczy, dla niektórych zainteresowanych licencjobiorców inwestycja w restaurację McDonald's to za duży, wręcz nieosiągalny wydatek. - Są jednak osoby, które odkładają przedsięwzięcie w czasie i zbierają fundusze, a są i takie, które akurat dysponują tymi finansami. Aby zostać franczyzobiorcą naszej sieci nie trzeba posiadać jedynie środków finansowych - należy także mieć doświadczenie w zarządzaniu, umiejętność pracy z ludźmi oraz odpowiednie podejście do biznesu. Planujemy wieloletnią współpracę, czasami przekraczającą nawet 20 lat, więc obie strony muszą się solidnie przygotować, aby uniknąć nieporozumień w przyszłości - komentuje menadżer ds. franczyzy sieci.
Monika Dąbrowska potwierdza, że oferta franczyzowa McDonald's, dla nowych kandydatów, dotyczy obiektów już istniejących. - Takie właśnie przejmuje osoba, która rozpoczyna pracę z naszą siecią. Franczyzobiorca kupuje wyposażenie restauracji, a umowa franczyzy daje mu prawo do korzystania z budynku i terenu, na którym znajduje się restauracja, przez cały czas trwania umowy. McDonald's pozostaje właścicielem budynku - dodaje.

McDonald's ma w Polsce ponad 300 restauracji, w tym 184 prowadzą franczyzobiorcy, a ponad 130 to lokale własne. - Co roku część obiektów oddajemy we franczyzę, ale z drugiej strony nadal otwieramy ponad 20 lokali własnych rocznie. Część z tych nowych lokali uruchamianych jest przez franczyzobiorców, ale takie oferty kierowane są do osób, które już prowadzą restauracje McDonald's. Oznacza to, że kolejna placówka sieci, którą będzie prowadził dotychczasowy licencjobiorca, może być nowym obiektem. Przejęcie pierwszej, już funkcjonującej restauracji, jest pewnym ułatwieniem rozpoczęcia działalności pod szyldem McDonald's - komentuje Monika Dąbrowska.
Jak dodaje na koniec, franczyza jest strategią firmy McDonald's, a celem - przekazywanie kolejnych restauracji najlepszym partnerom sieci. - Zaznaczam, że największe znaczenie ma nie ilość, ale jakość partnerów. Warto dłużej poczekać na odpowiedniego franczyzobiorcę, niż pochopnie podejmować decyzje o sprzedaży restauracji niewłaściwej osobie - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • affect77 2013-11-03 23:01:49

    ja z chęcią bym poprowadził taką restauracją, ale barierą jest astronomiczne 1,2 mln zł ...

  • smacznego 2013-10-25 10:42:13

    Kto dysponując taką gotówką myśli o sprzedawaniu frytek i hamburgerów? Jeszcze szanowna Pani nie wspomniała o kosmicznych opłatach, opłacie wstępnej, franczyzowej, funduszu reklamowym, itp. itd

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.