Media społecznościowe nieodłączną częścią procesu i doświadczenia zakupowego

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2017 09:35


Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Visa jednoznacznie wskazują, że w dzisiejszych czasach – gdy konsumenci mają większe możliwości komunikowania się ze sobą niż kiedykolwiek przedtem – integracja z mediami społecznościowymi staje się dla detalistów sprawą o kluczowym znaczeniu. Współczesny klient oczekuje, że media społecznościowe będą nieodłączną częścią całego jego doświadczenia zakupowego – od pierwszego zainteresowania się produktem aż do płatności za jego zakup - pisze na łamach poradnika “e-Izby: social commerce” Małgorzata Ciszecka, Senior Manager. Regional Product & Market Development z firmy Visa.

Współczesne doświadczenie zakupowe można utożsamić z rozrywką czy dobrą zabawą – zwracamy uwagę na jakiś produkt przeglądając zdjęcia znajomych na Instagramie. Przyglądamy mu się bliżej na stronie internetowej detalisty, sprawdzamy czy cieszy się dobrą opinią wśród znajomych i użytkowników, a na końcu dzielimy się na Facebooku wrażeniami z pierwszych chwil z nowo zakupionym produktem. Zmiana zwyczajów zakupowych konsumentów staje się jednym z najważniejszych elementów, na który powinni zwrócić uwagę detaliści. Klienci odeszli od postawy „kup teraz” w stronę „poczekaj, zastanów się, skonsultuj” - uważa ekspertka.

Niezależnie od tego, jaką drogą konsumenci dokonują wyboru towarów, które chcą posiadać, na końcu tej drogi będą musieli dokonać płatności. Transakcje e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów płatności Visa. Wkrótce na polskim rynku zadebiutuje Visa Checkout – nowa usługa, która znacznie uprości płacenie w sieci, zarówno z poziomu urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych. Dzięki niej dane karty konsumenci będą podawać tylko raz, przy rejestracji, a płatności dokonają szybko i wygodnie na zasadzie „one clik”. Usługa daje istotne korzyści także detalistom – Visa Checkout znacznie zwiększa konwersję płatności, dzięki czemu kupujący rzadziej porzucają koszyk. Obecnie wynosi ona 56% dla komputerów stacjonarnych oraz jedynie 38% dla urządzeń mobilnych. Jak pokazują wyniki badania Visa, dzięki Visa Checkout konwersja płatności wzrasta odpowiednio do 86% i 75% - wyjaśnia Małgorzata Ciszecka.

Płatności cyfrowe stają się nieodłącznym elementem naszego życia. Korzystamy z nich coraz chętniej, za pomocą coraz większej liczby urządzeń i w coraz większej liczbie miejsc – zarówno w świecie fizycznym, jak i w internecie. Bezgotówkowe metody płatności przenikają się, ale tylko karta może być dla nas źródłem pieniądza w każdej z nich. Kartą możemy płacić fizycznie w punktach handlowo usługowych, możemy zapłacić nią w sieci, możemy także korzystać z niej za pomocą urządzenia mobilnego – i to niezależnie od tego, czy chcemy zapłacić zbliżeniowo w sklepie, wewnątrz aplikacji przez smartfona czy za zakupy w sklepie internetowym z tabletu. W przyszłości przybywać będzie urządzeń, za pomocą których będziemy mogli dokonać płatności. W Visa jesteśmy na to przygotowani – pierwsze banki w Polsce wdrożyły już usługę tokenizacji Visa, która odegra istotną rolę w dalszym rozwoju płatności cyfrowych. Tokenizacja pozwala zastąpić dane wrażliwe karty Visa innym ciągiem cyfr i zestawem danych – bezpiecznym tokenem płatniczym - tłumaczy Małgorzata Ciszecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,29

  • Śr

    2,71

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane