Merlin.pl chce wprowadzić do sprzedaży prasę i napoje. Nie boi się wejścia Amazona do Polski

Autor: newseria 15 stycznia 2014 10:56

Merlin.pl chce wprowadzić do sprzedaży prasę i napoje. Nie boi się wejścia Amazona do Polski

Merlin.pl wciąż przekształca swoje punkty w wielofunkcyjne salony. Sklep planuje również poszerzenie asortymentu - zarówno tradycyjnego, jak i cyfrowego. Zmieni też layout serwisu. Firma nie obawia się także ewentualnego wejścia Amazona na polski rynek.

W I kwartale 2014 roku spółka planuje otworzyć 18 nowych, stacjonarnych Punktów Merlina. To oznacza, że łącznie będzie posiadać ich ponad 60 w całej Polsce. Wszystkie lokalizacje będą usytuowane w tzw. high streetowych punktach miast.

Dodatkowo ruszyła również współpraca Merlin.pl oraz Małpki Express. 11 Punktów Odbioru Merlina funkcjonuje w Małpkach Express, w tym również cztery w pełni działające Strefy Merlina, gdzie dostępna jest sprzedaż z półki, a także zamówienia z tabletu na miejscu oraz odbiór paczek. Współpraca tych podmiotów się rozwija i firma planuje, aby od marca w każdej Małpce Express funkcjonowały Punkty Odbioru Merlina (ponad 200 placówek w całej Polsce) oraz Strefy Merlina.

W najbliższym czasie pojawią się także pilotażowe stacjonarne budki do składania zamówień w Merlin.pl w strategicznych punktach handlowych - pierwsza planowa jest w centrum handlowym Stary Browar w Poznaniu. W II kwartale 2014 roku Merlin.pl chce również wprowadzić do sprzedaży prasę i napoje.

Jak podkreśla doradca zarządu Merlin.pl, firma nie obawia się wejścia do Polski firmy Amazon. Amerykański gigant buduje pod Wrocławiem centrum logistyczne, które ma zostać uruchomione jeszcze w tym roku. Do 2015 roku powstaną dwa kolejne. Zgodnie z planem mają obsługiwać zamówienia z niemieckiej wersji serwisu, a z czasem obejmą zasięgiem całą Europę. Amazon na razie nie planuje uruchomienia sklepu internetowego w Polsce.

- O wprowadzeniu Amazona słyszę od wielu lat - zauważa Radkowski. - Jeżeli Amazon ostatecznie do Polski wejdzie, to będzie zagrożeniem nie tylko dla nas, lecz także dla innych sklepów. Jednak z drugiej strony Merlin.pl, podobnie jak inne duże podmioty, ma mocną pozycję i taka konkurencja może pozytywnie wpłynąć na obraz rynku i naszą motywację - dodaje.

Merlin.pl działa w Polsce od 1999 roku. Swoją działalność rozpoczynał jako księgarnia, w kolejnych latach rozszerzał swój asortyment o zabawki, elektronikę, drobne RTV i AGD, kosmetyki czy artykuły sportowe. Dziś sklep Merlin.pl w swojej ofercie ma blisko 300 tys. różnorodnych produktów i ponad 2 miliony zarejestrowanych użytkowników. Właścicielem sklepu Merlin.pl jest Czerwona Torebka, do której należy także sieć Małpka Express.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,71

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.