Merlin.pl chce wprowadzić do sprzedaży prasę i napoje. Nie boi się wejścia Amazona do Polski

Autor: newseria 15 stycznia 2014 10:56

Merlin.pl chce wprowadzić do sprzedaży prasę i napoje. Nie boi się wejścia Amazona do Polski

Merlin.pl wciąż przekształca swoje punkty w wielofunkcyjne salony. Sklep planuje również poszerzenie asortymentu - zarówno tradycyjnego, jak i cyfrowego. Zmieni też layout serwisu. Firma nie obawia się także ewentualnego wejścia Amazona na polski rynek.

W I kwartale 2014 roku spółka planuje otworzyć 18 nowych, stacjonarnych Punktów Merlina. To oznacza, że łącznie będzie posiadać ich ponad 60 w całej Polsce. Wszystkie lokalizacje będą usytuowane w tzw. high streetowych punktach miast.

Dodatkowo ruszyła również współpraca Merlin.pl oraz Małpki Express. 11 Punktów Odbioru Merlina funkcjonuje w Małpkach Express, w tym również cztery w pełni działające Strefy Merlina, gdzie dostępna jest sprzedaż z półki, a także zamówienia z tabletu na miejscu oraz odbiór paczek. Współpraca tych podmiotów się rozwija i firma planuje, aby od marca w każdej Małpce Express funkcjonowały Punkty Odbioru Merlina (ponad 200 placówek w całej Polsce) oraz Strefy Merlina.

W najbliższym czasie pojawią się także pilotażowe stacjonarne budki do składania zamówień w Merlin.pl w strategicznych punktach handlowych - pierwsza planowa jest w centrum handlowym Stary Browar w Poznaniu. W II kwartale 2014 roku Merlin.pl chce również wprowadzić do sprzedaży prasę i napoje.

Jak podkreśla doradca zarządu Merlin.pl, firma nie obawia się wejścia do Polski firmy Amazon. Amerykański gigant buduje pod Wrocławiem centrum logistyczne, które ma zostać uruchomione jeszcze w tym roku. Do 2015 roku powstaną dwa kolejne. Zgodnie z planem mają obsługiwać zamówienia z niemieckiej wersji serwisu, a z czasem obejmą zasięgiem całą Europę. Amazon na razie nie planuje uruchomienia sklepu internetowego w Polsce.

- O wprowadzeniu Amazona słyszę od wielu lat - zauważa Radkowski. - Jeżeli Amazon ostatecznie do Polski wejdzie, to będzie zagrożeniem nie tylko dla nas, lecz także dla innych sklepów. Jednak z drugiej strony Merlin.pl, podobnie jak inne duże podmioty, ma mocną pozycję i taka konkurencja może pozytywnie wpłynąć na obraz rynku i naszą motywację - dodaje.

Merlin.pl działa w Polsce od 1999 roku. Swoją działalność rozpoczynał jako księgarnia, w kolejnych latach rozszerzał swój asortyment o zabawki, elektronikę, drobne RTV i AGD, kosmetyki czy artykuły sportowe. Dziś sklep Merlin.pl w swojej ofercie ma blisko 300 tys. różnorodnych produktów i ponad 2 miliony zarejestrowanych użytkowników. Właścicielem sklepu Merlin.pl jest Czerwona Torebka, do której należy także sieć Małpka Express.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    7,87

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane