Metro AG pracuje nad żywnością z owadów. Pierwszy produkt dostępny w sklepie

Autor: dlahandlu.pl 2 marca 2018 13:19

Metro AG pracuje nad żywnością z owadów. Pierwszy produkt dostępny w sklepie Na zdj. makaron z białka owadów. Fot. Metro AG

Metro AG oferuje w ramach projektu NX-FOOD żywność produkowaną na bazie protein pochodzących z owadów. Spółka od października 2017 r. współpracuje z zakładem Plumento Foods przy opracowywaniu żywności z białka owadów. Na sprzedaż takiej żywności pozwala nowy przepis, który wszedł w życie w Niemczech 1 stycznia tego roku.

Klienci mogą już kupować makarony, a wkrótce także grzanki do sałatek wyprodukowane na bazie białek owadzich. Znaleźć je można na tzw. Start-up Shelf w sklepie Emmas Enkel w Düsseldorfie. Produkt będzie testowany przez okres trzech miesięcy.

Start-up Shelf to projekt, uruchomiony po raz pierwszy w hipermarkecie Real w Berlinie Lichtenberg w kwietniu 2017 r. Polega na oferowaniu innowacyjnych produktów żywnościowych, w ramach hubu NX-FOOD, projektu promującego żywność nowej generacji.

Oferowanie owadów jako żywności w Niemczech jest możliwe od 1 stycznia 2018 r., kiedy to weszło w życie nowe rozporządzenie UE nr 2015/2283 w sprawie nowej żywności. Reguluje obsługę nowej żywności i nowych składników żywności.

- Jesteśmy pierwszym w Niemczech przedsiębiorcą w handlu detalicznym i hurtowym, który oferuje produkty codziennego użytku zawierające białka owadzie, produkowane również w Niemczech. Uważamy owady za odżywczą alternatywę białkową - mówi Fabio Ziemßen, Dyrektor Food Innovation w NX-FOOD.

- Nowe przepisy obowiązujące od stycznia tego roku, które dopuszczają wprowadzanie do obrotu owadów jako żywności, otwierają cały szereg nowych możliwości dla systemu żywnościowego - kontynuuje Ziemßen.

Produkty zostały opracowane przez Plumento Foods, innowacyjny startup technologii żywności, który specjalizuje się w opracowywaniu żywności z alternatywnych źródeł białka, a w szczególności z białek owadzich.

NX-FOOD to projekt odpowiedzialny za rozwój nowych rozwiązań i koncepcji żywnościowych w sektorze hurtowym, detalicznym i hotelarskim.

Jak tłumaczy Metro AG, rosnąca liczba ludności na świecie i rosnąca urbanizacja, marnotrawstwo żywności, przewidywane ograniczenia tradycyjnej hodowli zwierząt i wpływ na środowisko to tematy, które dotyczą całego społeczeństwa. - Dzięki hubowi NX-FOOD METRO przyczynia się do rozwoju zrównoważonych rozwiązań żywnościowych i do aktywnego kształtowania przyszłości w odniesieniu do tych wyzwań. W tym celu hub NX-FOOD nieustannie poszukuje nowych technologii, impulsów i innowacyjnych produktów – informuje spółka.

W ramach NX-FOOD działa właśnie Start-up Shelf, projekt, dzięki któremu innowacyjne produkty uzyskują dostęp do rynku i są oferowane w wybranych hurtowniach METRO Cash & Carry i niektórych hipermarketach Real. Klienci mogą testować te produkty przez trzy miesiące. Od lutego na Start-up Shelf dostępna jest już druga partia innowacyjnych produktów. Niektóre produkty z pierwszej partii zostały zaoferowane również na rynku austriackim i są sprzedawane w lokalnych sklepach METRO Cash & Carry. Wdrożenie w kolejnych krajach planowane jest w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Od marca 2018 r. trzy sklepy METRO Cash & Carry będą oferować jadalne słomki produkowane przez start-up Wisefood. Aby zmniejszyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych opracowano słomki wytworzone z wytłoków z jabłek we współpracy z niemieckim Instytutem Technologii Żywności (DIL). Nawet jeśli nie są spożywane, słomki pomagają zmniejszyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych, ponieważ są kompostowalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,03

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8297

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556876

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.