Metro AG pracuje nad żywnością z owadów. Pierwszy produkt dostępny w sklepie

Autor: dlahandlu.pl 2 marca 2018 13:19

Metro AG pracuje nad żywnością z owadów. Pierwszy produkt dostępny w sklepie Na zdj. makaron z białka owadów. Fot. Metro AG

Metro AG oferuje w ramach projektu NX-FOOD żywność produkowaną na bazie protein pochodzących z owadów. Spółka od października 2017 r. współpracuje z zakładem Plumento Foods przy opracowywaniu żywności z białka owadów. Na sprzedaż takiej żywności pozwala nowy przepis, który wszedł w życie w Niemczech 1 stycznia tego roku.

Klienci mogą już kupować makarony, a wkrótce także grzanki do sałatek wyprodukowane na bazie białek owadzich. Znaleźć je można na tzw. Start-up Shelf w sklepie Emmas Enkel w Düsseldorfie. Produkt będzie testowany przez okres trzech miesięcy.

Start-up Shelf to projekt, uruchomiony po raz pierwszy w hipermarkecie Real w Berlinie Lichtenberg w kwietniu 2017 r. Polega na oferowaniu innowacyjnych produktów żywnościowych, w ramach hubu NX-FOOD, projektu promującego żywność nowej generacji.

Oferowanie owadów jako żywności w Niemczech jest możliwe od 1 stycznia 2018 r., kiedy to weszło w życie nowe rozporządzenie UE nr 2015/2283 w sprawie nowej żywności. Reguluje obsługę nowej żywności i nowych składników żywności.

- Jesteśmy pierwszym w Niemczech przedsiębiorcą w handlu detalicznym i hurtowym, który oferuje produkty codziennego użytku zawierające białka owadzie, produkowane również w Niemczech. Uważamy owady za odżywczą alternatywę białkową - mówi Fabio Ziemßen, Dyrektor Food Innovation w NX-FOOD.

- Nowe przepisy obowiązujące od stycznia tego roku, które dopuszczają wprowadzanie do obrotu owadów jako żywności, otwierają cały szereg nowych możliwości dla systemu żywnościowego - kontynuuje Ziemßen.

Produkty zostały opracowane przez Plumento Foods, innowacyjny startup technologii żywności, który specjalizuje się w opracowywaniu żywności z alternatywnych źródeł białka, a w szczególności z białek owadzich.

NX-FOOD to projekt odpowiedzialny za rozwój nowych rozwiązań i koncepcji żywnościowych w sektorze hurtowym, detalicznym i hotelarskim.

Jak tłumaczy Metro AG, rosnąca liczba ludności na świecie i rosnąca urbanizacja, marnotrawstwo żywności, przewidywane ograniczenia tradycyjnej hodowli zwierząt i wpływ na środowisko to tematy, które dotyczą całego społeczeństwa. - Dzięki hubowi NX-FOOD METRO przyczynia się do rozwoju zrównoważonych rozwiązań żywnościowych i do aktywnego kształtowania przyszłości w odniesieniu do tych wyzwań. W tym celu hub NX-FOOD nieustannie poszukuje nowych technologii, impulsów i innowacyjnych produktów – informuje spółka.

W ramach NX-FOOD działa właśnie Start-up Shelf, projekt, dzięki któremu innowacyjne produkty uzyskują dostęp do rynku i są oferowane w wybranych hurtowniach METRO Cash & Carry i niektórych hipermarketach Real. Klienci mogą testować te produkty przez trzy miesiące. Od lutego na Start-up Shelf dostępna jest już druga partia innowacyjnych produktów. Niektóre produkty z pierwszej partii zostały zaoferowane również na rynku austriackim i są sprzedawane w lokalnych sklepach METRO Cash & Carry. Wdrożenie w kolejnych krajach planowane jest w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Od marca 2018 r. trzy sklepy METRO Cash & Carry będą oferować jadalne słomki produkowane przez start-up Wisefood. Aby zmniejszyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych opracowano słomki wytworzone z wytłoków z jabłek we współpracy z niemieckim Instytutem Technologii Żywności (DIL). Nawet jeśli nie są spożywane, słomki pomagają zmniejszyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych, ponieważ są kompostowalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8711

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane