Metro Group: Polacy i Rumuni ograniczyli zakupy w Realu

Autor: portalspozywczy.pl 17 stycznia 2012 15:12

Metro Group: Polacy i Rumuni ograniczyli zakupy w Realu

Metro Group zanotował w 2011 roku 0,8-procentowy spadek łącznej sprzedaży na wszystkich rynkach. Spadła także sprzedaż w sieci Real, w tym w Europie Wschodniej - przyczyną było ograniczenie zakupów w Polsce i Rumunii.

Najsilniejszy spadek sprzedaży zanotowano w Europie Zachodniej (z wyłączeniem Niemiec) o 3,1 proc.. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 0,4 proc. licząc w euro oraz o 3,4 proc., licząc w lokalnych walutach. Spadek sprzedaży Grupy został złagodzony przez silny, 11-procentowy wzrost w Afryce i Azji.

Ze wszystkich sieci Grupy Metro najlepiej w 2011 roku radziło sobie Makro Cash & Carry. Sieć hurtowni zanotowała w 2011 roku 31,2 mld euro przychodów, czyli o 0,2 proc. więcej licząc w euro i o 1,4 proc. więcej licząc w lokalnych walutach. Sprzedaż porównywalna wzrosła jednak tylko o 0,1 proc. Jak podała spółka, całoroczna sprzedaż w marketach Makro Cash & Carry wzrosła w Europie Wschodniej dzięki dwucyfrowej zwyżce w Rosji.

Obecna również w Polsce sieć hipermarketów Real zanotowała w całym 2011 roku spadek sprzedaży o 2,3 proc., do 11,2 mld euro. Spadek z lokalnej walucie wyniósł 1,4 proc., a spadek sprzedaży porównywalnej - 0,8 proc. Jak informuje spółka, sprzedaż sieci Real spadła w Europie Wschodniej - przyczyną było ograniczenie zakupów w Polsce i Rumunii.

Czytaj więcej w serwisie portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10963

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane