Mex Polska zanotowała ponad 85-proc. wzrost przychodów

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2014 13:58

W 2013 roku spółka Mex Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3,38 mln zł, wyższe o ponad 85 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku, w którym wyniosły one 1,82 mln zł. O wzroście przychodów zdecydowały głównie przychody z nowo podpisanych umów franczyzowych i usług marketingowych oraz prawie 80- proc. przyrost przychodów z tytułu zawartych umów o udostępnieniu praw do korzystania ze znaku towarowego Pijalnia Wódki i Piwa zawartych ze spółkami zależnymi grupy Mex Polska.

Spółka osiągnęła wynik operacyjny w wysokości 1,41 mln zł, który był wyższy od wyniku z 2012 roku o 1,84 mln zł, kiedy to spółka poniosła stratę w kwocie (-) 428 tys. zł. Wynik netto Mex Polska za 2013 rok wyniósł 1,84 mln zł i był wyższy w porównaniu z osiągniętym wynikiem w 2012 roku w wysokości (-) 1,13 mln zł o 2,97 mln zł.

Jak podano w raporcie rocznym, Mex Polska SA posiada powiązania organizacyjne ze spółką Mex Master sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, z którą w 31 października 2012 roku zawarła umowę ramową rozwoju sieci franczyzowej Pijalnia Wódki i Piwa. Przedmiotem umowy jest powierzenie Mex Master sp. z o.o. organizacji rozwoju konceptu Pijalni Wódki i Piwa. Mex Master sp. z o.o., jako organizator sieci franczyzowej, zobowiązał się do znajdowania inwestorów i tworzenia ze środków pochodzących od inwestorów nowych lokali gastronomicznych w koncepcie Pijalnia Wódki i Piwa w oparciu o umowy franczyzy zawierane z Mex Master Sp. z o.o.. oraz sprawowania nadzoru i kontroli nad funkcjonowaniem lokali gastronomicznych uruchomionych w związku z zawarciem umów franczyzowych. Nie wyłącza to możliwości otwierania i prowadzenia bezpośrednio przez Mex Polska SA i spółki od niej zależne lokali gastronomicznych w koncepcie Pijalnia Wódki i Piwa.

- Od roku 2012 spółka konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju poprzez oddawanie we franczyzę posiadanych w portfelu konceptów gastronomicznych tj. Pijalni Wódki i Piwa oraz restauracji The Mexican. W okresie 2013 r. portfel franczyzy Mex Polska SA poszerzył się o kolejne dziewięć kolejnych placówek tj. dwie restauracje działające pod szyldem The Mexican, sześć wydzielonych ze spółek zależnych spółek z o.o. Pijalnia Wódki i Piwa oraz jedną placówkę pod marką Opera Club. Z kolei spółka Mex Master, która na podstawie umowy z Mex Polska SA, rozwija sieć franczyzową Pijalni Wódki i Piwa, otworzyła do marca 2014 r. sześć nowych punków bistro działających pod tym szyldem.

W portfolio sieci działa obecnie ok. 25 lokali.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,37

  • Śr

    4,37

  • Min

    3,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.