Michel Edouard Leclerc: stała polityka niskich cen lepsza niż pseudowojny cenowe

Autor: retailanalysis.idg/dlahandlu.pl 25 stycznia 2016 14:05

Michel Edouard Leclerc: stała polityka niskich cen lepsza niż pseudowojny cenowe Michel-Edouard Leclerc, prezes Grupy E.Leclerc

W 2015 roku obroty Grupy E.Leclerc w Europie osiągnęły poziom 44,3 mld euro (z wyłączeniem paliw), co oznacza spadek o 0,3 proc. wobec 2014 r. Sieć E.Leclerc na rynku francuskim zanotowała obrót na poziomie 35,6 mld euro (wzrost o 3,4 proc. z wyłączeniem paliw), co daje sieci udział we francuskim rynku handlowym na poziomie 20,2 proc. - czytamy w retailanalysis.igd.

Michel Edouard Leclerc powiedział, że wzrost sprzedaży w 2015 roku są dowodem, że stała strategia "codziennie niskich  cen" jest bardziej skuteczna niż "psuedowojny cenowe", w które są zaangażowani niektórzy konkurenci sieci.

W ciągu roku sieć odbioru zakupów E.Leclerc Drive powiększyła się o 31 nowych punktów, a sprzedaż o 19,7 proc. i osiągnęła pułap 2,36 mld euro. W sumie E.Leclerc zarządza siecią 588 punktów Drive. Format ten odpowiada za 36 proc. udziałów we wzroście sprzedaży w 2015 roku.

W ciągu ostatnich 2 lat Grupa E.Leclerc odświeżyła 260 hipermarketów, a w 2015 roku odnotował większy ruch klientów - o 3,4 proc. Jednocześnie w ciągu ostatniego roku firma zakończyła współpracę we Włoszech z siecią hipermarketów Conad. Hipermarkety mają 55 proc. udział we wzroście sprzedaży w 2015 roku.


 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.