Miliardy wydane przez dyskonty na reklamę zwróciły się z nawiązką

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 8 lipca 2015 11:43

Miliardy wydane przez dyskonty na reklamę zwróciły się z nawiązką Dyskonty uzyskały przewagę dzięki reklamie telewizyjnej, na zdj. sklep Biedronka ul. Dolna w Warszawie, fot. zelaznastudio.pl

Bardzo silną przewagą sieci ogólnopolskich nad regionalnymi jest reklama w telewizji.  Marka detalisty, która np. automatycznie budzi skojarzenia z dobrymi cenami, bardzo wpływa na postrzeganie przez klientów oferty czy bieżących akcji promocyjnych. Takie asocjacje zdołały zbudować największe sieci dyskontowe, i to pomimo faktu, że realnie nie muszą być najtańsze na rynku - ocenia Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarche, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

 - Z kolei przyciąganie klienta do sklepu w ramach reklamy produktowej to wciąż przede wszystkim rola gazetek, które nieodmiennie stanowią podstawowy kanał komunikacji sieci z klientem. Podobną funkcję mobilizującą pełni reklama radiowa - dodaje Daniel Prałat.

Dyrektor generalny sieci Intermarche zauważa, że w ostatnich latach można dodatkowo zaobserwować, że w dotarciu do klienta coraz większą rolę zaczyna pełnić internet. - Jest to medium niezwykle wygodne zarówno w kreowaniu wizerunku, jak i przekazywaniu informacji o promocjach. Efektywne wykorzystanie Internetu nie jest jednak ani łatwe, ani tanie. Wymaga sporej wiedzy na temat użytkowników i dużych nakładów, by uzyskać odpowiednią dostrzegalność. Mimo wszystko, dobrze przemyślane kampanie zaczynają się już opłacać, a trend ten będzie się stale umacniał wraz z przesuwaniem się punktu ciężkości w spędzaniu wolnego czasu – zamiast przed telewizorem, coraz częściej siedzimy przed komputerem lub z tabletem w dłoni - uważa Daniel Prałat.

Zobacz ile dyskonty wydają na reklamę

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.