Millenialsi - lubią jeść zdrowo, ale... sięgają po fast-food

www.portalspozywczy.pl 22 lutego 2017 10:49

Nawyki żywieniowe pokolenia Millenialsów są spolaryzowane – lubią zdrowo jeść i rośnie wśród nich zainteresowanie takimi trendami jak wegetarianizm czy fleksitarianizm, ale też często jedzą fast-foody, słodycze i piją napoje gazowane. Ważne jest, aby jedzenie ładnie wyglądało, bo na podstawie zdjęć w mediach społecznościowych, dokonują wyborów.

- Nawyki żywieniowe w tym pokoleniu są spolaryzowane. Z jednej strony Millenialsi nadal bardzo często jedzą fast food, słodycze czy piją napoje gazowane. Jedzą w biegu, na szybko, w drodze do szkoły, na uczelnię czy do pracy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marta Glinka, konsultant marketingowy i ekspert ds. trendów na rynku żywności z Los Sabores Consulting.

- Rośnie popularność street foodu, który jest nową odsłoną fast foodu, szalenie popularną wśród Pokolenia Y. Zjazdy food trucków, bary z jedzeniem street food i food trucki stojące pod uczelniami czy biurami na stałe wpisały się w krajobraz polskich miast – dodaje.

Podkreśla jednak, że z drugiej strony młodzi ludzie chcą być fit, zdrowi, nie chcą przytyć, więc coraz częściej sięgają po produkty, które uważają za zdrowe. Na sile przybierają takie trendy jak wegetarianizm, weganizm czy fleksitarianizm.

- W kręgu ich zainteresowania są więc produkty superfoods popularne teraz na całym świecie takie jak chia, acai, jagody goi, komosa, ale także polskie takie jak kasze, jarmuż, dynia czy rokitnik. Popularne stają się produkty wolne od szkodliwych składników w ramach międzynarodowego trendu „free from” – mówi Marta Glinka.

- Młodzi ludzie szukają produktów bezglutenowych, bez laktozy czy bez alergenów nie dlatego, że są na nie uczuleni, ale dlatego że takie produkty są modne i postrzegane przez nich jako zdrowe - dodaje.

- Ten trend jest widoczny zarówno w produktach spożywczych jak i w gastronomii. Można też dostrzec coraz większe zainteresowanie lokalami i produktami wegetariańskimi, które zdobywają popularność poza środowiskiem wegetarian. Światowy trend fleksitarianizmu, czyli stopniowego ograniczania mięsa w diecie dotarł i do nas – mówi również ekspert ds. trendów na rynku żywności z Los Sabores Consulting.

Mogą też chętnie sięgać po gotowe posiłki w tym catering dietetyczny, czyli tzw. diety pudełkowe.

 - Czas to jedna z najcenniejszych wartości dla przedstawicieli Pokolenia Y. Nie chcą go marnować na przygotowanie posiłków, próbują go maksymalnie wykorzystać i stąd rosnąca popularność gotowych posiłków czy półproduktów. Wpisuje się w to również popularność tzw. boxów dietetycznych albo - dla tych, którzy chcą sami przygotować posiłek - boxów ze starannie odmierzonymi składnikami dania do samodzielnego przyrządzenia – mówi Marta Glinka.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,33

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane