Millenialsi wyrażają siebie także poprzez żywność i napoje

www.portalspozywczy.pl 12 września 2017 17:11

- Dla Millenialsów – jako konsumentów spożywczych ważne są doznania, poczucie wyjątkowości, nawet podczas posiłku poszukują przygód i nowych doświadczeń. Do tego charakteryzuje ich pogoń za zdrowym stylem życia - mówiła Honorata Jarocka, food and drink analyst z firmy Mintel podczas konferencji Futurefoods 2017.

Z obserwacji firmy Mintel wynika, że Millenialsi są podobni do siebie globalnie i to bardziej niż starsze pokolenia pochodzące z tego samego miejsca.

Honorata Jarocka podkreślała podczas konferencji, że Millenialsi chcą być wyjątkowi, chcą chodzić swoimi ścieżkami. Są pierwszym pokoleniem, dla którego żywność i napoje stały się metodą na to, aby wyrażać swoją osobowość, kreować swój wizerunek, przede wszystkim za pomocą mediów społecznościowych.

Oni nie chcą słuchać ekspertów, bo sami chcą być ekspertami. Dla nich opinia specjalistów jest nie mniej wiarygodna niż opinia bliskich. A rola bliskich osób w procesie zakupowym i decyzyjnym jest dla nich bardzo istotna. Następnie wykorzystują to marki, które z kolei starają się poprzez opinie użytkowników budować relacje z nimi a także swój wizerunek.

- Nasze dane mówią o tym, że prawie połowa użytkowników w wieku 16-24 uważa, że rekomendacja od rodziny i bliskich są bardzo istotna w przypadku kiedy chcą oni sięgnąć po produkt spożywczy o nowym smaku. ¼ respondentów wspomina o tym, że tak samo ważne są dla nich opinie o produktach zamieszczanie w mediach społecznościowych jak i recenzje online – wylicza Honorata Jarocka.

Młodzi konsumenci chcą mieć kreatywny wpływ na to jak będzie wyglądał finalny produkt spożywczy.

- Poza tym Millenialsi lubią produkty, które są produkowane na małą skalę, do których dostęp ma ograniczona liczba użytkowników. Z naszych badań wynika, że 6 na 10 respondentów w wieku 25-34 mówi o tym, że jest w stanie wydać więcej pieniędzy na piwo kraftowe. Z kolei młodzi ludzie w wieku 16-24 wspominają, że byliby zainteresowani takim serwisem, który oferowałby np. świeże pieczywo wypiekane według starych receptur, na małą skalę z pieczołowitością i pasją. I dodatkowo, żeby było dostarczane do domu. Interesuje ich połączenie autentyczności z wygodą – mówiła Honorata Jarocka.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,72

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane