Millennialsi lubią format wideo i chętnie udostępniają dane reklamodawcom

Autor: PAP 16 września 2017 08:54

Raport Consumer Technology Association (CTA) ustalił, że w grupie tzw. millennialsów dominują odbiorcy formatu wideo. Preferują oni jednak materiały wcześniej nagrane niż te emitowane na żywo. Millennialsi również chętnie udostępniają swoje dane reklamodawcom.

Odbiorcy mediów w wieku pomiędzy 18-34 spędzają 55 proc. swojego czasu na oglądaniu materiałów wideo nagranych przed emisją, a jedynie 45 proc. na odbiorze nagrań nadawanych na żywo. Dane te odwracają się w grupie wiekowej użytkowników, którzy przekroczyli 35. rok życia: poświęcają oni 66 proc. swojego czasu na oglądanie telewizji na żywo i 35 proc. na uprzednio przygotowane materiały wideo.

Ostatnia wzmiankowana kategoria programów według CTA jest coraz bardziej niekorzystnym rozwiązaniem dla reklamodawców. Według przeprowadzonych badań, jedynie 38 proc. odbiorców treści wideo obejrzy reklamę w całości, jeśli nie jest to od nich w żaden sposób wymagane. 57 proc. widzów całkowicie ignoruje reklamy, zwłaszcza w sytuacji przymusu, natomiast dwie trzecie odbiorców skłonnych jest wcisnąć przycisk "pomiń" tak szybko, jak to możliwe podczas odtwarzania wideo.

Według raportu CTA, młodzi odbiorcy chętniej dzielą się swoimi danymi z reklamodawcami, pod warunkiem że oznacza to dla nich dostarczanie bardziej adekwatnych treści. 67 proc. dobrowolnie zgadza się na udostepnienie informacji o swoich nawykach konsumpcyjnych względem materiałów w internecie, 64 proc. natomiast życzy sobie, by preferencje tego rodzaju były uwzględniane przy wysyłaniu przeznaczonych dla nich komunikatów reklamowych.

"Millennialsi zdecydowanie przewodzą odbiorcom treści wideo w systemie strumieniowania. Oglądają je kiedy i jak chcą, coraz częściej z wykorzystaniem rekomendacji dostarczanych przez algorytmy sztucznej inteligencji" - powiedział Steve Koenig, dyrektor badań rynkowych w CTA. "Wpływ sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i powszechnego wykorzystania internetu znacznie modyfikuje sposób, w jaki odbiorcy docierają do nowych treści i zmienia nawyki konsumpcyjne każdego pokolenia" - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,31

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.