Ministerstwo chce dalszego ograniczenia reklam piwa

Autor: wirtualnemedia.pl 21 września 2017 10:02

Wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Krzysztof Michałkiewicz zwrócił się do przewodniczącego KRRiT z prośbą o ograniczenie reklam piwa w Telewizji Polskiej. Pytani przez Wirtualnemedia.pl specjaliści z domów mediowych uważają, że TVP się na to nie zdecyduje, o ile zmiana przepisów nie zmusi do tego wszystkich nadawców, m.in. dlatego że dużo spotów piwa jest obecnie emitowanych w godz. 20-23, czyli najdroższym czasie antenowym.

Krzysztof Michałkiewicz o działaniach Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakresie promowania alkoholu poinformował w odpowiedzi na interpelację posłanki PO Joanny Fabisiak, która zwróciła uwagę, że średnie roczne spożycie piwa na Polaka wzrosło z 39 litrów w 1995 roku do 99 litrów w 2015 roku. Ponadto według statystyk alkoholu nadużywa 12 proc. dorosłych Polaków, m.in. niektóre kobiety w ciąży. Fabisiak zwróciła też uwagę, że w marcu br. Sejm przyjął uchwałę w sprawie troski o trzeźwość narodu.

Zgodnie z obecnymi zapisami Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz Ustawy o radiofonii i telewizji w większości mediów w ogóle nie mogą być publikowane reklamy alkoholu, natomiast w telewizji, radiu i kinach spoty piwa mogą być emitowane tylko w godz. 20-6. 

Eksperci z domów mediowych pytani przez Wirtualnemedia.pl są zgodni, że Telewizja Polska sama nie ograniczy czasu emisji spotów piwa, np. poprzez przesunięcie początkowej pory z godz. 20 na 22 czy 23. Powody są dwa: piwo to znacząca kategorie reklamowa, a godz. 20-23 to tzw. prime time, kiedy zazwyczaj osiągana jest bardzo dobra oglądalność, w efekcie czego ceny czasu reklamowego są najwyższe.

Czytaj więcej na: wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane