Mintel: 8 proc. Polaków na diecie bezglutenowej

www.portalspozywczy.pl 9 sierpnia 2017 13:40

Unikanie glutenu to z jednej strony konieczność, gdy mówimy o konsumentach z nietolerancją lub nadwrażliwością pokarmową. Z drugiej strony trendy żywieniowe powodują, że coraz więcej osób nie mających problemów ze zdrowiem, świadomie rezygnuje z jedzenia produktów zawierających w sobie gluten.

– Grono konsumentów, którzy deklarują, że są obecnie na diecie bezglutenowej jest nadal ograniczone. Według danych firmy Mintel, w Polsce jest to 8%, co jest spójne z wynikami dla pozostałych krajów europejskich objętych badaniem. Patrząc natomiast na tempo innowacji w odniesieniu do produktów z oświadczeniami „bez glutenu” jest ono coraz bardziej dynamiczne – tłumaczy Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Wspomniana moda na zdrowe odżywianie sprawia, że na sklepowych półkach wzrasta obecność produktów bezglutenowych.

– Bazując na danych z GNPD (Globalna Baza Nowych Produktów), w kategorii żywności na polskim rynku udział nowości z tego typu oświadczeniami wyniósł 9% pomiędzy sierpniem 2016 a lipcem 2017 roku. Natomiast kilka lat wcześniej – pomiędzy sierpniem 2012 a lipcem 2013 roku – ten udział był znacznie mniejszy i wyniósł 2%. Dla porównania, w skali globalnej udział bezglutenowych nowości w całym rynku żywności w ciągu ostatniego roku, tj. między sierpniem 2016 a lipcem 2017 roku, ukształtował się na poziomie 14% – ocenia Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,60

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9801

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane