Mintel i BZ WBK: Co trzeci europejski produkt w ubiegłym roku był oznaczony jako „naturalny”

Autor: dlahandlu.pl 28 marca 2018 11:43

Prawie 1/3 wszystkich nowych produktów z kategorii żywności i napojów wprowadzonych w Europie między październikiem 2016 r. a wrześniem 2017 r. miała oświadczenia „naturalne” – wynika z raportu „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych” opracowanego przez firmę analityczną Mintel dla Banku Zachodniego WBK.

Najwięcej takich nowości pojawiło się na bardzo ważnych dla polskiego eksportu rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania oraz Francja. Eksperci BZ WBK wskazują, że popularność zdrowych produktów w Europie może być ważną biznesową sugestią dla rodzimych producentów zainteresowanych rozwojem sprzedaży zagranicznej.

Pod pojęciem „naturalne” kryją się oświadczenia: „organiczne”, „bez sztucznych dodatków i konserwantów”, „wolne od GMO”, „w 100% naturalne” oraz „pełnoziarniste”. – Dwa pierwsze, według danych przywoływanych w raporcie, były w badanym okresie stosowane najczęściej – mówi Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Jak pokazuje raport Mintel, w okresie między październikiem 2016 a wrześniem 2017 nowe produkty z oświadczeniami z grupy „naturalnych” pojawiały się w wielu różnych kategoriach produktowych. Najwięcej było ich w kategorii wyrobów piekarniczych (13% wszystkich nowości „naturalnych”), przekąsek (10%), nabiału (10%) oraz w kategorii sosy i przyprawy (również 10%).

– Moda na zdrowe odżywianie jest trendem, który kreuje potencjał dla producentów właściwie z każdego podsegmentu sektora spożywczego. Stąd uważamy, że rozwój naturalnych linii będzie jednym z najwyraźniejszych trendów w branży, inspirowanym popytem z zagranicy, ale też wewnętrznym. Przecież Polacy również jedzą coraz więcej produktów naturalnych  – wskazuje Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. Sektora Spożywczego i FMCG BZ WBK.

– Innowacje ukierunkowane na zdrowie i dobre samopoczucie to niezwykle inspirujący element strategiczny zarówno dla marek działających wyłącznie na rodzimym rynku, lecz także dla producentów pragnących osiągnąć sukces na innych rynkach europejskich. Obszarami, które są szczególnie interesujące pod kątem dalszych innowacji i które oferują perspektywy wzrostu są między innymi „naturalność”, pozycjonowanie spójne z dietami roślinnymi, czyli wegetarianizm i weganizm, a także pośredni nurt – fleksitarianizm, oraz eksperymenty z atrybutami funkcjonalnymi – mówi Honorata Jarocka z firmy Mintel.

Portal Statista, podaje, że przychody generowane przez globalny rynek żywności funkcjonalnej w 2017 r. sięgnęły prawie 300 mld dolarów. Według prognoz do 2022 r. mają wzrosnąć do blisko 442 mld dolarów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8711

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane