Mintel: Lęki konsumentów napędzają trend przejrzystości i wiarygodności

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2017 09:43

Mintel: Lęki konsumentów napędzają trend przejrzystości i wiarygodności Fot. za Shutterstock.com

Firma Mintel ogłosiła pięć kluczowych trendów, które będą wpływać na globalny rynek żywności i napojów w nadchodzącym roku. W 2018 r. powinniśmy spodziewać się, że przejrzystość i wiarygodność informacji będą coraz istotniejsze dla wszystkich konsumentów, niezależnie od ich dochodów.

Różne niepokojące zjawiska — poczynając od obaw związanych ze składem produktów, a kończąc na budzących lęk doniesieniach ze świata polityki — sprawiły, że dla wielu osób priorytetem stała się troska o siebie samych. Obejmuje to także wybór żywności i napojów odpowiadających na określone potrzeby żywieniowe, fizyczne i emocjonalne. Pojawi się także mnóstwo możliwości wprowadzania naturalnych, przyciągających uwagę i nieoczekiwanych konsystencji produktów — od napojów do żucia po ciastka z musującym nadzieniem.

Gwałtowny rozwój różnych kanałów detalicznych w sektorze spożywczym będzie stymulować możliwości związane z rekomendacjami, promocjami i innowacjami produktowymi personalizowanymi w oparciu o zachowania poszczególnych konsumentów. Firmy myślące przyszłościowo będą natomiast pracować nad rozwiązaniami pozwalającymi zastąpić surowce pochodzące z tradycyjnych gospodarstw rolno-hodowlanych i zakładów produkcyjnych składnikami i wyrobami gotowymi wytwarzanymi przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć nauki i technologii.

W prognozie firmy Mintel na 2018 r. Jenny Zegler, analityk globalnego rynku żywności i napojów wskazuje, że w epoce postprawdy konsumenci domagają się od firm spożywczych pełnej, totalnej przejrzystości.

Powszechny brak zaufania powoduje wzrost presji ciążącej na producentach: oczekuje się od nich rzetelnych i wyczerpujących informacji o sposobie, miejscu oraz zasadach uprawy, hodowli, pozyskiwania i przetwarzania surowców, a także sprzedaży gotowych produktów. Potrzeba upewniania się co do bezpieczeństwa i wiarygodności żywności i napojów spowodowała, że producenci coraz częściej promują nowowprowadzane na światowy rynek produkty jako „naturalne”, „ekologiczne” czy „zgodne z zasadami etyki”. Oprócz oczekiwań związanych z podawaniem dokładniejszych informacji o produktach, wyzwaniem dla firm spożywczych będzie też nowa fala wymagań dotyczących przejrzystości etykiet. Producenci i detaliści będą musieli „zdemokratyzować” zasady informowania o pochodzeniu i składzie swoich wyrobów, tak aby oferowane produkty były dostępne dla wszystkich konsumentów, niezależnie od wysokości dochodów w gospodarstwie domowym.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    2,94

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane