Mintel: Nabiał coraz częściej zamiennikiem mięsa

www.portalspozywczy.pl 6 kwietnia 2017 12:22

Wzrost liczby wegetarian i tzw. fleksitarian - osób, które jedzą dania wegetariańskie okazjonalnie i ograniczają spożycie mięsa ze względów związanych ze zdrowiem, dobrostanem zwierząt lub ochroną środowiska naturalnego - oznacza konkretne możliwości dla producentów serów we Fancji. Ta kategoria nabiału staje się bowiem popularnym zamiennikiem mięsa - wynika z badań firmy Mintel.

Mięso bywa zastępowane serem przez ponad jedną piątą Francuzów (a w grupie konsumentów między 25. a 34. rokiem życia robi tak co czwarta osoba). To wspaniała wiadomość dla producentów, ponieważ wysoki poziom dojrzałości francuskiego rynku serów ogranicza zakres inwencji i pozostawia niewiele miejsca na czerpanie korzyści z nowych okazji do jedzenia tego rodzaju produktów, zwłaszcza jeżeli chodzi o przekaz kierowany do młodszych pokoleń.

We Francji ser jest powszechnym składnikiem codziennego menu, ale jeżeli spojrzeć na to od strony demograficznej, okazuje się, że młodsi konsumenci jadają ser rzadziej niż starsi.

Są za to bardziej skłonni do sięgania po żywność wegetariańską, co stwarza dla producentów serów zupełnie nowe możliwości. Choć liczba wegetarian we Francji jest względnie mała, coraz więcej konsumentów interesuje się jarską żywnością: troje na dziesięcioro konsumentów między 25. a 34. rokiem życia deklaruje, że w 2016 r. włączało do swojej diety więcej produktów wegetariańskich (np. burgery sojowe, wegetariańskie kiełbaski itp.) niż rok wcześniej. Producenci serów powinni więc przyjrzeć się możliwościom strategicznym związanym z wprowadzeniem kolejnych serowych zamienników mięsa przyciągających uwagę młodszych konsumentów.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10636

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane