Mintel o trendach, które będą królować na rynku żywności w 2018 roku

www.portalspozywczy.pl 18 stycznia 2018 13:43

Mintel o trendach, które będą królować na rynku żywności w 2018 roku Fot. Shutterstock.com

- Zespół ekspertów Mintel zidentyfikował sześć trendów, które odgrywały ważną rolę na globalnym rynku żywności i napojów w 2017 roku, a także sześć nowych, które będą zyskiwały na znaczeniu w trakcie 2018 roku. Nadal ważne są trendy z roku 2017, w tym przede wszystkim Wierzymy w Tradycję, Moc Roślin oraz Bo Liczy się Czas, a także szczególnie istotne będą trzy trendy z puli prognoz na 2018 rok, tj. Pełna Jawność, Samospełniające się Praktyki oraz Nowe Wrażenia Zmysłowe - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Trend Wierzymy w Tradycję mówi o powrocie do przeszłości, która jest bogatym źródłem inspiracji - do tradycyjnych receptur, smaków i form, również w ich unowocześnionych formatach. Atutem produktów, które nawiązują do tradycji jest kwestia wiarygodności i zaufania.

- Moc Roślin to rosnąca popularność diet i składników roślinnych, które wpisują się w poszukiwanie prostoty i naturalności. W rezultacie na polskim rynku pojawia się coraz więcej roślinnych zamienników i nowości inspirowanych roślinnymi składnikami, w tym między innymi linia produktów warzywnych Z Gruntu Dobre (pasty, pasztety) od firmy Sokołów oraz nowa, roślinna alternatywa dla jogurtu na bazie mleczka kokosowego pod marką Planton od firmy Jogurty Magda - wylicza Honorata Jarocka 

Natomiast o popycie na formaty wygodne i szybkie w przygotowaniu wspomina trend Bo Liczy się Czas, który bezpośrednio dotyczy zmian w stylu odżywiania wynikających z rosnącego tempa życia. Konsumenci poszukują produktów, które umożliwiają konsumpcję ‘w biegu’ (formaty przekąskowe) i pozwalają ‘pójść na skróty’ w kuchni (m.in. gotowe składniki dań lub kompletne dania gotowe/zestawy do samodzielnego gotowania typu ‘meal kits’), ale nadal są pożywne i w pełni wartościowe, a także takich, które stanowią pewną przeciwwagę – nawiązujących do bardziej spokojnego, wyważonego sposobu przygotowania, czy takich właśnie korzyści. Są to na przykład produkty wolno pieczone czy oferujące stopniowo uwalniający się zastrzyk energii.

- Myśląc zaś o nowych prognozach, Pełna Jawność mówi o tym, że dzisiejsi konsumenci domagają się od firm spożywczych coraz większej przejrzystości, co przekłada się na poziom wiarygodności i zaufania. Istnieje zapotrzebowanie na większy zasób informacji o danym produkcie, o tym jak powstał i skąd pochodzą składniki w nim zawarte. Na znaczeniu rosną też produkty z lokalnymi/krajowymi korzeniami, które wpisują się w ideę patriotyzmu zakupowego - dodaje ekspertka firmy Mintel.

Trend Samospełniające się Praktyki wskazuje zaś na zrównoważoną dietę jako element rutynowego dbania o siebie. 

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.