Mintel o trendach, które będą królować na rynku żywności w 2018 roku

www.portalspozywczy.pl 18 stycznia 2018 13:43

Mintel o trendach, które będą królować na rynku żywności w 2018 roku Fot. Shutterstock.com

- Zespół ekspertów Mintel zidentyfikował sześć trendów, które odgrywały ważną rolę na globalnym rynku żywności i napojów w 2017 roku, a także sześć nowych, które będą zyskiwały na znaczeniu w trakcie 2018 roku. Nadal ważne są trendy z roku 2017, w tym przede wszystkim Wierzymy w Tradycję, Moc Roślin oraz Bo Liczy się Czas, a także szczególnie istotne będą trzy trendy z puli prognoz na 2018 rok, tj. Pełna Jawność, Samospełniające się Praktyki oraz Nowe Wrażenia Zmysłowe - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Trend Wierzymy w Tradycję mówi o powrocie do przeszłości, która jest bogatym źródłem inspiracji - do tradycyjnych receptur, smaków i form, również w ich unowocześnionych formatach. Atutem produktów, które nawiązują do tradycji jest kwestia wiarygodności i zaufania.

- Moc Roślin to rosnąca popularność diet i składników roślinnych, które wpisują się w poszukiwanie prostoty i naturalności. W rezultacie na polskim rynku pojawia się coraz więcej roślinnych zamienników i nowości inspirowanych roślinnymi składnikami, w tym między innymi linia produktów warzywnych Z Gruntu Dobre (pasty, pasztety) od firmy Sokołów oraz nowa, roślinna alternatywa dla jogurtu na bazie mleczka kokosowego pod marką Planton od firmy Jogurty Magda - wylicza Honorata Jarocka 

Natomiast o popycie na formaty wygodne i szybkie w przygotowaniu wspomina trend Bo Liczy się Czas, który bezpośrednio dotyczy zmian w stylu odżywiania wynikających z rosnącego tempa życia. Konsumenci poszukują produktów, które umożliwiają konsumpcję ‘w biegu’ (formaty przekąskowe) i pozwalają ‘pójść na skróty’ w kuchni (m.in. gotowe składniki dań lub kompletne dania gotowe/zestawy do samodzielnego gotowania typu ‘meal kits’), ale nadal są pożywne i w pełni wartościowe, a także takich, które stanowią pewną przeciwwagę – nawiązujących do bardziej spokojnego, wyważonego sposobu przygotowania, czy takich właśnie korzyści. Są to na przykład produkty wolno pieczone czy oferujące stopniowo uwalniający się zastrzyk energii.

- Myśląc zaś o nowych prognozach, Pełna Jawność mówi o tym, że dzisiejsi konsumenci domagają się od firm spożywczych coraz większej przejrzystości, co przekłada się na poziom wiarygodności i zaufania. Istnieje zapotrzebowanie na większy zasób informacji o danym produkcie, o tym jak powstał i skąd pochodzą składniki w nim zawarte. Na znaczeniu rosną też produkty z lokalnymi/krajowymi korzeniami, które wpisują się w ideę patriotyzmu zakupowego - dodaje ekspertka firmy Mintel.

Trend Samospełniające się Praktyki wskazuje zaś na zrównoważoną dietę jako element rutynowego dbania o siebie. 

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,32

  • Śr

    7,07

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8461

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 689431

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane