Mintel: Ponad połowa Polaków unika słodkich pokarmów

www.portalspozywczy.pl 6 kwietnia 2018 09:25

Z badania firmy Mintel wynika, że względy zdrowotne odgrywają coraz większą rolę w codziennych decyzjach dotyczących zakupów żywności. Prawie sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że ogranicza lub unika słodkich pokarmów, ale okazjonalne smakołyki mogą być nadal częścią zrównoważonej diety. Faktem jest, że 65 proc. polskich konsumentów przyznaje się do tego, że pozwala sobie na nie od czasu do czasu. Okazjonalne "odpusty" są niezbędnym składnikiem zrównoważonych stylów życia.

Podążając za tym trendem firma Wawel podjęła kroki mające na celu udoskonalenie swojego portfolio produktów cukierniczych. Od września 2017 r. jej produkty przechodzą proces przeformułowania, który obejmuje ulepszenie i uproszczenie receptur poprzez usunięcie składników, takich jak sztuczne barwniki, środki smakowe i konserwujące, a także emulgator E476 i olej palmowy. 

Jak wynika z badania Mintela, oświadczenia dotyczące składników i otwarta komunikacja są nie tylko potrzebne, ale mogą okazać się opłacalne dla marek cukierniczych. Może to mieć także kluczowe znaczenie dla pozyskania konsumentów świadomych zdrowia, którzy szukają smakołyków, które poza dostarczaniem "odpustów" mogą również wspierać ich cele zdrowotne i zdrowotne.

Jak podaje Honorata Jarocka, analityczka Mintela, marki cukiernicze mogą wykorzystać okazję trendu clean label do ulepszenia swoich receptur i edukowania konsumentów o składnikach używanych w ich produktach - w celu zwiększenia przejrzystości i zaufania. To z kolei może spowodować wysyp nowych produktów na rynku. Warto jednak pamiętać, że to smak pozostanie kluczem wyborów konsumenckich na rynku słodyczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4258

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane