Mintel: Wraca moda na kiszonki

www.portalspozywczy.pl 2 sierpnia 2017 13:51

- Jedna z najstarszych metod konserwowania żywności, fermentacja, obecnie przeżywa swoisty renesans w skali globalnej. W efekcie, produkty typu kimchi, kefir i kombucha cieszą się rosnącą popularnością z uwagi na unikalne benefity zdrowotne i smakowe - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.

- W skali lokalnej, w kontekście rynku polskiego, obserwujemy ponowne włączanie do codziennych jadłospisów tradycyjnych kiszonek takich jak kiszona kapusta czy ogórki kiszone. Konsumenci coraz chętniej eksperymentują także z innymi składnikami, częściej również kisząc samodzielnie w domu - zapewnia ekspertka firmy Mintel.

Jej zdaniem takie ‘powroty do przeszłości’ idealnie wpisują się w jeden z globalnych trendów firmy Mintel na rok 2017 – ‘In Tradition We Trust’, czyli ‘Wierzymy w Tradycję’, mówiący o tym, że większe grono konsumentów poszukuje obecnie poczucia bezpieczeństwa i autentyczności płynącego z inspiracji tradycyjnymi recepturami, smakami i formatami. Moda na kiszenie związana jest także z zainteresowaniem żywnością naturalnie funkcjonalną, ze szczególnym uwzględnieniem produktów, które poprawiają komfort trawienny - dodaje Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.

Według danych firmy Mintel, prawie siedmiu na dziesięciu (69%) respondentów w Polsce uważa, że prozdrowotne benefity oferowane przez żywność naturalną są dla nich atrakcyjniejsze niż dodane atrybuty oferowane przez żywność funkcjonalną/fortyfikowaną. Dodatkowo, patrząc na decyzje zakupowe, prawie połowa Polaków (46%) deklaruje, że sięga po produkty z atrybutami funkcjonalnymi właśnie z uwagi na oferowane przez nie korzyści trawienne. Istotne z perspektywy preferencji konsumentów są również kwestie upodobań w odniesieniu do smaku. Okazuje się, że aż 82% Polaków wykazuje zainteresowanie smakami, które inspirowane są dzieciństwem lub tradycjami. - Warto wspomnieć, że odsetek odpowiedzi twierdzących w pozostałych krajach europejskich objętych badanie (Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania) by niższy, oscylując pomiędzy 67% a 75% - dodaje Honorata Jarocka. 

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane