Mlekpol: Sieci handlowe destabilizują rodzimy rynek mleczarski

www.portalspozywczy.pl 10 marca 2017 11:37

Niepokoją nas działania sieci handlowych, które wymuszając obniżanie cen wyrobów mleczarskich destabilizują rodzimy rynek. To przede wszystkim cios dla rolników – producentów mleka, którym grozi zmniejszenie cen płaconych za mleko w skupie – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Lech Karendys, dyrektor wydziału handlu SM Mlekpol w Grajewie.

W jego opinii, tego typu działania sieci mogą poważnie zachwiać rynkiem mleczarskim w Polsce. - W pełni zgadzam się z postulatem organizacji branżowych, które wystosowały list sprzeciwu do sieci handlowych. Po paru latach kryzysu na rynku mleka polski rolnik ma wreszcie szansę powoli ustabilizować swoją sytuację i odrobić straty. Nie stanie się to jednak, kiedy duzi dystrybutorzy będą warunkować współpracę z producentem wyrobów, od drastycznie obniżonych cen zakupu a następnie walcząc o klienta znacznie obniżają cenę sprzedaży – mówi dyrektor Karendys.

Uważa, że handlowcy powinni mieć świadomość, że per saldo – oni też stracą na tego typu polityce.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.