Mniejsze obroty hipermarketów to efekt spadku satysfakcji klientów

www.portalspozywczy.pl 24 listopada 2015 13:53

Spadki obrotów w hipermarketach wynikają ze spadającej satysfakcji klientów, a ta z kolei z braku wyróżników, czy akcji wizerunkowej. Jednak malejąca sprzedaż nie oznacza końca tego formatu. Hipermarkety nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa – uważa Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta

Marcin Dobek przypomina, że hipermarkety są w Polsce od 20 lat, a w Europie od 50 lat i przez te lata koncept się sprawdzał. Dodatkowo cały czas są otwierane nowe placówki, choć w wolniejszym tempie niż kiedyś.

- Nie można zapomnieć, że kanał ten w Europie reprezentuje ponad 20 proc. obrotów (podobnie w Polsce) i za 10 lat na pewno będzie istniał – mówi. Jego zdaniem, powrót na ścieżkę wzrostu wymaga wielu zmian, głównie w zakresie zwiększenia satysfakcji klientów z zakupów. - Klient musi się w sklepie czuć dobrze. Należy zwrócić uwagę, że format dużych sklepów cały czas się sprawdza w przypadku innych sektorów, np. w sklepach sportowych (Decathlon), czy budowlanych (Leroy Merlin,  Castorama, itp.). Spadki dotyczą jednak hipermarketów – zauważa Marcin Dobek.

Zastanawia się, z czego wynikają spadki obrotów w hipermarketach. - Hipermarkety przestały się wyróżniać, ceny są podobne jak w innych formatach, co prawda jest większy wybór produktów , ale przecież dyskonty i supermarkety bardzo poszerzyły asortyment. Klienci przerzucili się na dyskonty, supermarkety, jak również na sklepy internetowe - tłumaczy.

Jednym słowem, mniejsze obroty to efekt spadku satysfakcji klientów. W odpowiedzi na tę sytuację sieci skupiły się na szukaniu efektywności kosztów. To nie tylko nie pomogło, ale wręcz pogorszyło sytuację.

- W hipermarketach drastycznie spadła liczba pracowników na halę. Rozpoczęła się spirala cięcia kosztów, która nie gwarantuje powrotu klienta do sklepów. Należy też zwrócić uwagę że w przeciwieństwie do innych formatów żadna z sieci hipermarketów nie przeprowadziła w Polsce akcji wizerunkowej, a takie odbywały się zarówno w dyskontach jak i sklepach budowlanych – zauważa wiceprezes ABR Sesta.

Mimo to, hipermarkety mają wciąż szansę zadbać o lepszą przyszłość. - Na pewno nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Jednak muszą więcej analizować zachowania konsumentów i inwestować w podniesienie poziomu satysfakcji klientów – podkreśla.

Więcej: Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.