Mocne półrocze Carrefoura w Polsce: inwestycje w sklepy i technologie

Autor: dlahandlu.pl 28 czerwca 2017 13:27

Mocne półrocze Carrefoura w Polsce: inwestycje w sklepy i technologie Na zdj. sklep Carrefour w Warszawie, fot. Carrefour Polska

Carrefour globalnie nie jest w najlepszej kondycji. Akcjonariusze pokładają wielkie nadzieje w nowym prezesie sieci, Alexandrze Bompardzie, licząc na duże odbicie na rodzimym rynku. Hipermarkety są w Europie w odwrocie i Carrefour „czuje” ten zwrot w handlu. W Polsce francuski detalista postawił na supermarkety, modernizacje centrów handlowych i nowe technologie. Efekty już widać.

Zacznijmy od liczb. Sprzedaż Grupy Carrefour w pierwszym kwartale 2017 r. wyniosła 21,295 mld euro, co oznacza wzrost LfL o 1,4 proc. Sprzedaż międzynarodowa wyniosła 11,889 mld euro (wzrost LfL o 2,1 proc.), a sprzedaż we Francji to 9,406 mld euro (wzrost o 0,5 proc. LfL). Sprzedaż międzynarodowa, która wyniosła 11,889 mld euro w podziale na poszczególne rynki przedstawia się następująco: Ameryka Łacińska 4,518 mld euro (wzrost LfL o 7,8 proc), Azja 1,98 mld euro (spadek o 4 proc.) oraz pozostałe kraje europejskie, do których jest zaliczana Polska 5,384 mld euro (wzrost o 0,9 proc.). Choć nie podano szczegółowych danych, to sieć wspomina o dynamicznym wzroście sprzedaży LfL w Polsce i Rumunii. Wzrosty w naszym kraju zdają się być konsekwencją przemyślanych działań Carrefoura.

#Omnichannel
W ostatnim roku Carrefour kontynuował dynamikę wzrostu i zmian, wzmacniając swoją pozycję sieci multiformatowej i multikanałowej w Polsce. W 2017 roku strategicznym celem rozwoju firmy jest omnikanałowość. Najważniejsze projekty w bieżącym roku to: projekt marketplace, usługi collaborative economy, udostępnienia klientom płatności mobilnych oraz uruchomienie inkubatora dla start-upów.
Pierwszą inwestycją w 2017 roku jest uruchomiony w marcu inkubator dla start-upów C4 Retail Lab. Innowacyjnym firmom zostanie udostępnione nowoczesne biuro, a także możliwość testowania nowych pomysłów w supermarkecie Carrefour. Firma dąży do wdrożenia aplikacji i rozwiązań cyfrowych w zakresie optymalizacji procesów biznesowych i interakcji z klientami.
Carrefour Polska wdroży również koncept Marketplace, który jest internetową platformą sprzedaży łączącą sprzedawców z klientami, dzięki której klienci zyskają dostęp do jeszcze szerszej oferty różnorodnych produktów wysokiej jakości oraz godnych zaufania sprzedawców, natomiast partnerzy biznesowi skorzystają na wsparciu marketingowym dużej sieci handlowej oraz atrakcyjnych warunkach współpracy. – C4 Retail Lab to pierwszy w Polsce inkubator technologiczny stworzony przez sieć handlową. Projekt ten pozwoli sieci Carrefour na poszukiwanie i wdrażanie innowacji istotnych dla branży handlowej, a także wesprze rozwój polskiej przedsiębiorczości i młodych talentów – mówi Katarzyna Orlińska, dyrektor ds. digitalizacji w Carrefour Polska.

Pionierskie wdrożenie
Jednocześnie, doceniając aktywność współczesnych konsumentów i popularność usług z zakresu tzw. ekonomii współpracy, Carrefour zdecydował się na wdrożenie podobnego programu w swoich sklepach. Dzięki usłudze collaborative economy klienci będą mogli np. zlecić zrobienie i dostarczenie zakupów w sklepach Carrefour, dzieląc się listami produktów za pośrednictwem sklepu eCarrefour.pl oraz aplikacji mobilnej Mój Carrefour. - Usługi oparte na tych modelach zyskują olbrzymią popularność wśród młodych klientów. Postanowiliśmy, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, zagospodarować ten trend i zaproponować millenialsom narzędzie oparte na mechanizmach współpracy – mówi Michał Malanowski, dyrektor działu Informatyki w Carrefour Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,60

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9801

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane