Mocne półrocze Dino Polska. Ruszyło 49 nowych sklepów, przychody w górę o 32 proc.

Autor: dlahandlu.pl 29 sierpnia 2017 18:37

Mocne półrocze Dino Polska. Ruszyło 49 nowych sklepów, przychody w górę o 32 proc. fot. materiały prasowe Dino

Dino Polska S.A. wypracowała w I półroczu 2017 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 2 018,4 mln zł wobec 1 533,5 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 32 proc. rok do roku. Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w I półroczu 2017 r. 14,7 proc. wobec 10,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

W samym II kw. 2017 r. Grupa Dino osiągnęła wzrost sprzedaży LfL na poziomie 16,5% (wobec 12,0% rok wcześniej).

Wynik EBITDA (po skorygowaniu o 12,3 mln zł kosztów jednorazowych związanych z przeprowadzoną ofertą publiczną) wzrósł o 37%, do 166,2 mln zł. W okresie styczeń – czerwiec 2017 r. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 77,1 mln zł (nieskorygowany o koszty IPO), co oznacza wzrost o 26% rok do roku.

Na koniec czerwca 2017 roku sieć Dino liczyła 677 sklepów czyli o 120 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Równocześnie Grupa miała zabezpieczonych 429 lokalizacji pod nowe sklepy, czyli o 27,7% więcej niż przed rokiem. W I półroczu br. otwartych zostało łącznie 49 nowych sklepów Dino wobec 46 otwarć rok wcześniej. W II kwartale 2017 r. sieć otworzyła 38 nowych sklepów.

Grupa odnotowuje dynamiczny wzrost sprzedaży przy stopniowym wzroście rentowności. Marża brutto Grupy w I półroczu 2017 r. wzrosła o 0,2 pp. do 22,7% r/r, marża EBITDA osiągnęła poziom 8,2% i była wyższa o 0,3 pp. r/r.

I półrocze 2017 r. było kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez Grupę Dino. Blisko 32-proc. dynamika przychodów (wartościowo wzrost o 484,9 mln zł) rok do roku to efekt przede wszystkim rozwoju sieci Dino o nowe sklepy, jak i wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL) o 14,7% r/r.

Zgodnie ze strategią Grupa kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, otwierając nowe, własne sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec I półrocza 2017 r. Grupa miała o 120 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 677 sklepów. Grupa na koniec czerwca 2017 r. zwiększyła bank ziemi i miała 429 zabezpieczonych lokalizacji pod nowe sklepy (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek). Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku.

 – I półrocze to dobry okres zarówno dla całego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi jak i dla Dino. Wypracowaliśmy w tym okresie bardzo dobre wyniki. Dynamicznie zwiększamy wielkość sprzedaży i jednocześnie odnotowujemy satysfakcjonujące i stopniowo rosnące poziomy rentowności. Otwieramy nowe sklepy, regularnie zwiększając skalę działalności. Osiągamy wysoki poziomów sprzedaży LfL - w istniejącej sieci sklepów. W I półroczu sprzedaż LfL wzrosła o 14,7% rok do roku, z kolei w samym II kwartale wzrost ten osiągnął poziom 16,5%. Podsumowując jesteśmy zadowoleni z wyników I półrocza - mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska. S.A.

  • david 2017-09-04 10:09:44

    Rotacja pracowników o niczym nie świadczy; aktualnie wielu osobom się "nie opłaca" lub nie chce pracować ! Ogólnie jest problem z szacunkiem do pracy....i z zatrudnieniem dobrych i lojalnych pracowników...i w żaden sposób nie świadczy to o sieci DINO. Nie jestem z DINO i mogę sobie pozwolić na szczerość ! pozdrawiam !

  • david 2017-09-04 10:06:30

    jak słysze polskie produkty, polskie firmy, polski handel to zaczynam obawiać się ksenofobii i szowinizmu lokalnego... Wolałbym wersję: świeże produkty lokalnie obecne, mało logistyki i chemii by zabezpieczyć przed zepsuciem w dalekim transporcie

  • DD 2017-08-31 11:19:09

    TAK FIRMA SIE ROZRASTA TYLKO NIKT NIE ZAUWAŻA ZE JEST PROBLEM Z PRACOWNIKAMI JEST BARDZO DUZA ROTACJA PRACOWNIKOW

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    12,67

  • Min

    8,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.