Monnari stawia na "elastyczne" umowy, ze względu na możliwy zakaz handlu w niedziele

Property News 16 listopada 2017 17:29

Monnari stawia na "elastyczne" umowy, ze względu na możliwy zakaz handlu w niedziele

Rośnie powierzchnia handlowa sklepów Monnari. Zarząd chce by docelowo jeden salon miał średnio 300 mkw. Spółka planuje też rozwój e-commerce. W najbliższych miesiącach otwarcie magazynu centralnego.

W trzech kwartałach 2017 roku powierzchnia sklepów Monnari wzrosła o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. - W całym 2017 roku wzrost powierzchni handlowej będzie niższy niż zakładane 5-10 proc. - Uważamy, że w tym roku wzrost powierzchni wyniesie powyżej 5 proc., a nie bliżej 10 - powiedział dyrektor ds. finansowych Monnari Miłosz Kolbuszewski.

- Przyrost powierzchni nie jest tak duży jak byśmy chcieli dlatego, że przy podpisywaniu umów zwracamy uwagę głównie na bezpieczeństwo i elastyczność. Tak by w wolne niedziele kiedy nie będziemy mieli zysku nie płacić czynszu –dodał Kolbuszewski.

W 2018 roku powierzchnia handlowa sklepów ma się zwiększyć o o 1,5-3 tysięcy mkw.

Kilka lat temu średnia powierzchnia wynosiła 150 mkw, dziś jest to już 200. Łącznie 162 sklepy tej marki modowej zajmują w Polsce 32, 6 tys. mkw. Znacząca większość jest usytuowanych w centrach handlowych - tylko dwa przy ulicy.

Dużą nadzieję spółka pokłada też w planowanym na pierwszą połowę 2018 roku otwarciu magazynu centralnego. - Oczekujemy pozytywnego wpływu na przychody, gdyż nie będziemy mieli już problemów logistycznych - powiedział dyrektor Kolbuszewski.

Prawdopodobnie będzie nim zarządzała zewnętrzna firma logistyczna - zdradził prezes Misztal.

W 2018 roku Monnari planuje też rozwinąć działalność e-commerce, która w tej chwili stanowi ok 4 proc. przychodów spółki. Prawdopodobnie już w pierwszym kwartale będzie można w sklepach stacjonarnych odbierać towar zakupiony w sklepie internetowym.

Polska spółka modowa Monnari podsumowała wyniki osiągnięte po trzech kwartałach 2017 r. Przychody ze sprzedaży były nico wyższe niż w analogicznym okresie 2016 r. Jednak porównując zysk netto widać znaczna różnicę na korzyść ubiegłego roku.

Przychody ze sprzedaży Monnari w ciągu trzech kwartałów, narastająco od 1 stycznia 2017 do 30 września 2017 r. wyniosły 169, 6 mln zł. W analogicznym okresie 2016 r. była to kwota nieco niższa, a mianowicie 156, 4 mln. Zysk z działalności operacyjnej po trzech kwartałach ub. roku był jednak wyższy niż obecnie i wyniósł odpowiednio: 9, 2 mln w 2016 r. i 6,1 mln. 2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane