Na nowe centra handlowe w Trójmieście jest jeszcze za wcześnie?

Property News 25 listopada 2015 14:57

Na trójmiejskim rynku funkcjonują 23 galerie handlowe o łącznej powierzchni ponad 500 tys. mkw. Daje to 499 mkw. na tysiąc mieszkańców i plasuje Trójmiasto na trzecim miejscu w Polsce, po Wrocławiu i Poznaniu. Czy jest jeszcze miejsce na kolejne centra, czy nowo otwarte obiekty nie będą świeciły pustkami i czy ich pojawienie się nie będzie "gwoździem do trumny" dla starszych galerii?

W 2016 roku zostanie otwarta Galeria Metropolia o powierzchni blisko 35 tys. mkw. Rok później klientów przywita Forum Gdańsk, czyli dodatkowe 63 tys. mkw. powierzchni dla handlu. Trwa przebudowa i modernizacja centrum handlowego ETC oraz Morena. Rozbudowana ma zostać także Galeria Bałtycka.

- Na nowe centra handlowe w Trójmieście jest jeszcze za wcześnie. Możliwości zakupowe klientów są ograniczone, a my wyrywamy sobie te same portfele – mówi Marek Ciszewski, dyrektor centrum handlowego Riviera. - Najprostsza analiza rynku to ocena tego, ile toreb klient wynosi z danej galerii. Patrząc jak to wygląda w Europie Zachodniej i Polsce, mamy prostą odpowiedź – dodaje.

Katarzyna Mituła, przedstawicielka Grupy Capital Park, uważa jednak, że w Trójmieście jest miejsce na nowe centra, ale pod pewnymi warunkami. - Muszą to być obiekty dobrze przemyślane i pozycjonowane do konkretnej grupy klientów. Szansą jest na pewno modernizacja istniejących, wygrzanych handlowo lokalizacji, takich jak ETC – mówi.

Czy sieci handlowe lubią Trójmiasto? Plany Riviery dotyczące powiększenia oferty wskazują, że tak. - Wkrótce w centrum pojawią się nowe marki, nawet te jeszcze nie obecne w Polsce. Ale dziś wyzwaniem dla sieci są koszty, w tym koszty wspólne, które w niektórych obiektach przekraczają nawet 50 zł za mkw. - przekonuje Ciszewski.

Jerzy Taranko, prezes spółki odzieżowej Taranko podkreśla, że konkurencja jest ważna i potrzebna, ale jego sieć uważnie analizuje kolejne lokalizacje, biorąc pod uwagę szczególnie siłę nabywczą. - Taranko rozwija się w całej Polsce, inwestuje też w sprzedaż internetową, która nie jest zagrożeniem, ale nową drogą dotarcia do klienta – wyjaśnia.

Propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.