PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Na rozwój sieci sklepów LPP przeznaczy 390 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 20 sierpnia 2015 11:33

Na rozwój sieci sklepów LPP przeznaczy 390 mln zł LPP zarządza pięcioma markami odzieżowymi fot. Reserved

W I półroczu LPP uruchomiło 78 salonów o łącznej powierzchni około 56 tys. mkw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię handlową do 778 tys. mkw. (1 594 sklepów), czyli o 16  proc. rdr.

Najwięcej otwarć nowych salonów marek LPP w I półroczu 2015 roku miało miejsce w Polsce, gdzie sieć sprzedaży powiększyła się o 30 tys. mkw. Wzrost powierzchni o 8 tys. mkw., nastąpił także w innych krajach Europy, w tym w Rumunii, gdzie w II kwartale otwarto 8 sklepów o łącznej powierzchni prawie 6 tys. mkw. - W kolejnych kwartałach planujemy wzrost sprzedaży powyżej 10 proc. przy ścisłej kontroli kosztów. Jednocześnie będziemy konsekwentnie zwiększać powierzchnię sieci. Szacujemy, że do końca tego roku wzrośnie ona o 17 proc., a na rozwój sklepów  przeznaczymy około 390 mln złotych – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP. W 2016 roku chcemy zwiększyć powierzchnię o około 15 proc. Katalizatorem wzrostu będzie natomiast debiut nowej marki, rozwój  RESERVED na zasadzie franczyzy na Białorusi i w Kazachstanie oraz dalszy rozwój sieci w Niemczech i na Bliskim Wschodzie – dodaje. We wrześniu br. planowany jest debiut marki w Arabii Saudyjskiej. W I półroczu sieć marki RESERVED w Niemczech zwiększyła się z czterech do siedmiu salonów. Wszystkie placówki mają ponad 2 tys. mkw. W III kwartale firma otworzy kolejne salony: jeden przy prestiżowej ulicy w Lipsku i drugi – flagowy w Stuttgarcie. Do końca roku sklepy RESERVED będą obecne w 17 krajach.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) wzrosły w I półroczu 2015 roku o 0,5 proc, dzięki wysokim wynikom w maju i czerwcu. Po czterech kwartałach ujemnych dynamik, w II kwartale 2015 roku LFL zwiększyły się o 1,5 proc. W tym okresie wszystkie marki LPP osiągnęły dodatnie wyniki LFL.

Mimo sytuacji politycznej w Rosji i na Ukrainie, dynamika sprzedaży w tych krajach pozostała dwucyfrowo dodatnia. Rozwój sieci LPP na tym obszarze jest wstrzymany między innymi ze względu na wysokie ryzyko kursowe. Koszty funkcjonowania sklepów własnych w I półroczu 2015 roku zmniejszyły się o 16 proc. w przeliczeniu na mkw. między innymi dzięki renegocjacjom czynszów w Polsce, Rosji i na Ukrainie. Wspomniane działania zmierzające do redukcji kosztów pozwoliły na wypracowanie w Grupie LPP zysku netto za I półrocze 2015 roku na poziomie 99,3 mln zł.  

W pierwszych dwóch kwartałach 2015 roku spółka LPP SA, właściciel pięciu marek odzieżowych (RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY), wypracowała 2,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 8 proc. więcej niż rok wcześniej, osiągając blisko 100 mln złotych zysku netto.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • miki 2015-11-04 21:47:28

    siec 40 sklepow, wlasnie trwa badanie due...

  • pytanko 2015-11-04 21:46:25

    kupuja sklep obuwniczy info niepotwierdzone

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,70

  • Śr

    4,74

  • Min

    2,94

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.