PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Nadchodzi rewolucja w sklepach - konsumenci zyskali nowe prawa

Autor: Gazet Wyborcza 5 czerwca 2014 09:22

Nadchodzi rewolucja w sklepach - koniec z naciągaczami z telemarketingu, koniec z bezkarnym naganianiem emerytów na noże i odkurzacze po kilka tysięcy złotych. Łatwiej będzie też reklamować buble. Po jednej naprawie sklep będzie musiał oddać pieniądze - pisze "Gazeta Wyborcza".

Kilka dni temu parlament zakończył prace nad ustawą o prawach konsumenta, która ustanawia całkiem nowy porządek gry.
Teraz konsumentów dość mizernie chroni uchwalona jeszcze przed naszym wejściem do UE ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (daje ona prawo powołania się przez konsumenta na tzw. niezgodność towaru z umową), zaś przedsiębiorców - kodeks cywilny (dużo korzystniejszy od ustawy). To się zmieni. Konsumentów również będzie chronić kodeks cywilny, a ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przestanie obowiązywać.

Teraz to kupujący będzie mógł wybrać, czego oczekuje: naprawy, wymiany czy zwrotu pieniędzy. Sprzedawca nie będzie jednak całkiem bezbronny. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna. Sklep może również uprzedzić ruch konsumenta i zaproponować, że naprawi towar albo wymieni go na wolny od wad (jeśli sklep poda rękę do zgody - nie można jej odtrącić). Ale naprawić towar może tylko raz - pisze "Gazeta Wyborcza". 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,43

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.