Najpopularniejsze aplikacje mobilne sieci: Biedronka, Lidl, Carrefour

Autor: wirtualnemedia.pl 4 października 2016 09:45

Ponad połowa osób kupujących artykuły spożywcze online robi to regularnie co najmniej raz w miesiącu. 44% respondentów planuje utrzymać swoją aktywność w tym aspekcie na tym samym poziomie, a 17% deklaruje częstsze kupowanie produktów spożywczych za pośrednictwem internetu - wynika z raportu IRCenter, opublikowanego przez wirtualnemedia.pl

Najczęściej kupowaną kategorią produktów spożywczych są soki i napoje - wskazuje je 40% respondentów.

Coraz częściej klienci sklepów online decydują się na zakup produktów ze stosunkowo krótkim terminem przydatności: świeżych owoców, warzyw, czy też mięsa i wędlin. Jednocześnie wśród osób kupujących wyłącznie offline, świeżość towaru nadal pozostaje jedną z głównych barier w zapełnianiu lodówki za pośrednictwem internetu.

Internauci robiący zakupy spożywcze w internecie to osoby o stabilnej sytuacji finansowej. Ponad połowa z nich chce być informowana za pośrednictwem mailingu o dostępnych nowościach i aktualnych promocjach. Pomimo że transakcje odbywają się wciąż w znaczącej przewadze na urządzeniach stacjonarnych lub laptopach, to dodatkowo 1 na 4 klientów korzysta z aplikacji mobilnych związanych z produktami spożywczymi, głównie należących do sieci supermarketów.

Wśród najczęściej wybieranych sieci spożywczych dominuje Tesco - ponad 40% respondentów wskazało etesco.pl jako miejsce robienia zakupów w sieci. Dużo miejsca zajmują również e-sklepy nienależące do największych w Polsce sklepów wielkopowierzchniowych, a opierające swoją ofertę na produktach specjalistycznych. Często pojawiającym się w tym kontekście formatem były sklepy ze zdrową żywnością (internauci deklarujący korzystanie z ich oferty nie wymieniali konkretnych nazw domen handlowych, a jedynie wspominali ogólnie o kategorii).

W przypadku aplikacji mobilnych na system Android należących do sieci handlowych największą popularnością cieszy się Twoja Biedronka – w sierpniu odnotowała ona niecałe 3 miliony wywołań. Z kolei najbardziej zasięgowymi aplikacjami wśród użytkowników smartfonów z systemem Google są aplikacje Lidla i Carrefoura.

Dane z raportu IRCenter są oparte o badanie CAWI przeprowadzone przez LeadR we wrześniu 2016 r. na próbie n=576 internautów robiących zakupy spożywcze (online bądź offline) oraz skan zachowań użytkowników urządzeń mobilnych realizowany przez Spicy Mobile.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.