PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Najwięcej skarg wpłynęło na reklamę Grześków

Autor: wirtualnemedia.pl 29 października 2014 13:24

W ub.r. do Rady Reklamy zgłoszono rekordowo dużo skarg - 4369, o ponad tysiąc więcej niż rok wcześniej. Najczęściej skarżono się na reklamy outdoorowe, internetowe i telewizyjne, a po ponad tysiąc zgłoszeń dotyczyło spotu Grześków i kampanii Heyah z Leninem - podaja wirtualnemedia.pl.

W odpowiedzi na skargi przesłane do Rady Reklamy działająca w jej imieniu Komisja Etyki Reklamy wydała 181 uchwał, a formalne postepowanie prowadzono w 211 sprawach. Biuro Rady Reklamy udzieliło 27 porad formalnych i 70 nieformalnych.

 

Zdecydowanie najbardziej oprotestowanymi były kampania Heyah wykorzystująca wizerunek Włodzimierza Lenina i jedna z reklam Grześków pod hasłem „Zero bujdy". Pierwszej akcji dotyczyło 1749 zgłoszeń (1116 na spot telewizyjny, 633 na plakaty oudtoorowe). Komisja Etyki Reklamy orzekła, że przekaz kampanii naruszył kodeks branżowy, stanowiąc przejaw „jawnego braku poszanowania narodowych wartości", a T-Mobile Polska, operator taryfy Heyah, po lawinie negatywnych komentarzy w internecie już po kilku dniach przerwał kampanię i przeprosił wszystkich urażonych.

Również spot Grześków - w którym kobieta mówi do dzieci bawiących się z mężczyzną nazywanym przez nie ojcem: „To nie jest wasz tata" - została oceniona negatywnie. Według Komisji reklama jest obraźliwa i trywializuje więzy rodzinne.

Prawie 1,8 tys. skarg dotyczyło reklam outdoorowych, ponad 1,3 tys. - internetowych, a 1,2 tys. - telewizyjnych. Reklamy w pozostałych mediach wzbudziły zdecydowanie mniej kontrowersji.

 

Kontrowersyjne kampanie Heyah i Grześków sprawiły, że telekomunikacja i żywność okazały się sektorami, na których reklamy skarżono się najczęściej. 1,1 tys. zgłoszeń dotyczy przekazów promujących produkty i usługi z branży rozrywkowej.

 

W 1,7 tys. skarg pojawił się zarzut naruszenia odpowiedzialności społecznej, w 1,3 tys. - przekroczenia zasad obyczajowych i dobrego smaku, a w 1,1 tys. - skierowania nieodpowiedniego przekazu do dzieci i młodzieży. Znacznie rzadziej skarżono się na agresję, wprowadzanie w błąd czy dyskryminację w reklamach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    7,40

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane