Najwięksi brytyjscy detaliści tracą udziały rynkowe

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 17 października 2017 13:50

Każdy z czterech największych brytyjskich detalistów, w okresie 12 tygodni zakończonym 8 października, zmniejszył swoje udziały rynkowe, na rzecz mniejszych operatorów i dyskontów. I to pomimo wzrostu sprzedaży – informuje serwis esmmagazine.com, powołując się na dane Kantar Worldpanel.

Największy brytyjski detalista Tesco zwiększył sprzedaż o 2,1 proc., a w przypadku sieci Sainsbury’s sprzedaż wzrosła o 1,9 proc. Sieć Asda zanotowała sprzedaż o 1,8 proc. wyższą a Morrisons o 2,8 proc.

Ogółem, sprzedaż w segmencie supermarkety wzrosła wartościowo o 3,1 proc., co oznacza 17 z rzędu wzrost na brytyjskim rynku sieci spożywczych.

Najszybciej rosnącą siecią na rynku brytyjskim pozostaje Lidl, który w omawianym okresie zwiększył sprzedaż o 16 proc. Konkurencyjny dyskont Aldi zanotował wzrost o 13,4 proc. Obie sieci powiększyły swoje udziały rynkowe odpowiednio do 5,2 proc. i 6,8 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane