PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Najwięksi producenci żywności i detaliści za standaryzacją etykiet

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 20 września 2017 14:03

Uczestnicy organizacji pod nazwą Forum Produktów Konsumenckich (The Consumer Goods Forum - CGF), zrzeszającej około 400 największych spółek z sektora spożywczego z 70 krajów, postanowili do 2020 roku wystandaryzować etykiety produktów żywnościowych, w kwestii daty przydatności do spożycia.

CGF skupia takie firmy jak: Tesco, Kellogg, Walmart, Campbell Soup, Bimbo, Pick n Pay, Nestle, Carrefour, czy Unilever.

Firmy zrzeszone w CGF ustaliły, iż zarówno producenci, jak i sieci detaliczne powinni podjąć kroki w celu uproszczenia etykiet produktów spożywczych, co mogłoby przeciwdziałać marnowaniu żywności. Proponują zamieszczanie na opakowaniu jednej z dwóch możliwych informacji: albo datę ważności produktów łatwo psujących się („spożyć przed…”), albo informację określającą jakość produktów nie psujących się („najlepiej, jeśli zostanie wykorzystane przed…).

Grupa zaleca także edukację konsumencką, aby wytłumaczyć, co oznaczają te etykiety.

GCF szacuje, że co roku marnuje się około 1,3 mld ton żywności na świecie. Brytyjskie gospodarstwa domowe tracą przez marnowanie żywności około 700 funtów rocznie, natomiast w USA jest to 1500 USD rocznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,54

  • Min

    1,16

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6268

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 569600

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.